Karty Tarota pojawiły się w Europie po raz pierwszy w XV wieku w średniowieczu. Legenda głosi, że do Europy przywieźli go z Egiptu Cyganie. XIX wieczni okultyści doszli do takich wniosków doszukując się podobieństwa brzmienia między angielskimi słowami: Gypsy (Cygan) i Egypt (Egipt). Popularne są także teorie, że Tarota stworzyli Templariusze lub Katarzy. Niektórzy współcześni badacze wiążą powstanie Tarota z bardzo popularną wśród średniowiecznych elit Sztuką Pamięci, wywodzącą się ze starożytnej Grecji mnemotechniką służącą do zapamiętywania przemówień i pojęć za pomocą symbolicznych wyobrażeń. Współczesny znawca Tarota, autor pierwszej polskiej tali kart, Witold Suliga uważna jednak, że geneza kart pozostaje zagadką.
Jedyne co jest pewne, to że karty Tarota pojawiły się w postaci kompletnego systemu, który mógł służyć zarówno do gry hazardowej zwanej trionfi (lub triumphi), jak też do dywinacji, czyli wróżenie. W ten sposób twórca, bądź twórcy kart stworzyli doskonałe medium do rozpowszechniania zakazanych, ezoterycznych idei za pomocą z pozoru niewinnej gry hazardowej.
Najstarsze znane egzemplarze kart Tarota pochodzą z terenów Italii, z renesansowych dworów w Ferrarze i Mediolanie, wśród nich jest Tarot Viscontich-Sforzów – talie wykonane na życzenie Filippo Marii Viscontiego i Franciszka I Sforzy. Do najpopularniejszych wersji, które są w użyciu do należy Tarot Marsylski.
Karty Tarota składają się z 22 przedstawień alegorycznych zwanymi Wielkimi Arkanami, oraz 56 kart Małych Arkanów. Wielkie Arkana to postacie bądź sceny symboliczne wywodzące się z tradycji astrologicznej, alchemicznej i kabalistycznej, bądź jak twierdził twórca psychologii głębi Carl Gustaw Jung czerpiące z odwiecznych archetypów ludzkiej podświadomości. Pierwsza karta o numerze zero to Głupiec, symbolizujący czystą wcieloną duszę rozpoczynającą wędrówkę przez 21 etapów życia. Na swojej drodze spotyka on Maga, Papieżycę, Cesarzową, Cesarza, Papieża, Kochanków, Rydwan, Sprawiedliwość, Pustelnika, Koło Fortuny, Moc, Wisielca, Śmierć, Powściągliwość, Diabła, Wieżę, Gwiazdę, Księżyc, Słońce, Sąd Ostateczny, aż do ostatniej 21 karty Świat, oznaczającej osiągnięcie pełni człowieczeństwa.
Małe Arkana swoją strukturą przypominają zwykłe karty do gry znane dzisiaj, z tym że dzielą się na Buławy (symbolizujące żywioł Ognia), Kielichy (symbolizujące żywioł Wody), Miecze (Symbolizujące żywioł Powietrza) i Denary (żywioł Ziemi). Każdy z kolorów to 10 kart plus cztery figury (Paź, Rycerz, Królowa, Król).
Źródło: http://www.wrozka-szczecin.pl