Otwarcie dyskoteki to na początku duży przyrost popularności, jeśli oczywiście dobrze się zaplanuje promocję. Szybko jednak zainteresowanie nowym lokalem może zmaleć, dlatego trzeba szukać wyróżników i form, które przyciągną publiczność, która zapamięta miejsce na tyle, że następnym razem przyjdzie już z własnej woli, w dodatku ze znajomymi!
Wyróżnij się wyglądem
Jeśli Twoja dyskoteka wygląda tak samo, jak wszystkie, to nie ma się czemu dziwić, że nie przyciąga klientów, bo takich jest wiele, a klientom, zwłaszcza tym „rozrywkowym” lokale mogą się mylić. Zadbaj więc o jakiś wyróżnik. Może motyw przewodni dyskoteki? Ściany pomalowane w specyficzny sposób, interaktywny parkiet, bardzo dobrej jakości oświetlenie dyskotekowe, którego nie sposób znaleźć gdziekolwiek indziej? A może fortepian? Właściwie czemu nie? Jeśli tylko znajdziesz kogoś, kto potrafi na nim grać i zgrać się z DJ-em, to mogą razem stworzyć prawdziwe show!
Jeśli odkupujesz lokal od kogoś wraz z wyposażeniem i jest ono podniszczone, to wymień je. Nie ma nic gorszego, niż poobdzierane kanapy czy bujające się stoliki.
Wyróżnij się produktem i ludźmi
Serwujesz w dyskotece drinki takie, jak wszyscy? Nie masz w ofercie niczego, co by Cię wyróżniało? W takim razie w jaki sposób chcesz przyciągnąć klientów? Przecież w lokalu obok mają dokładnie to samo. Wyróżnij się – sprowadź dobrej jakości alkohole, może piwo z małych browarów będzie dobrym rozwiązaniem? Wtedy ludzie będą do Ciebie przychodzić nie tylko, aby się pobawić, ale też po to, żeby posiedzieć przy dobrym alkoholu. Wyróżnij się też ludźmi, którzy będą „obsługiwać” Twoich gości. Mowa tutaj o barmanie z prawdziwego zdarzenia, który będzie dobrym rozmówcą, ale też ekspertem, jeśli chodzi o przygotowywanie drinków, dopasowywanie ich do niezdecydowanych gości, doradzanie. Podobnie z DJ-em. Niech będzie profesjonalistą. Niech gra muzykę, którą wyróżni się on i Twoja dyskoteka. Zorganizuj mu sprzęt, którzy będzie świadczył o jego profesjonalizmie.
Organizuj imprezy
Podziel sobie tydzień na konkretne imprezy tematyczne. Weź pod uwagę, że w tygodniu ludzi może być mniej. Przyciągnij im czymś atrakcyjnym, aby chcieli przychodzić i zostawać do późna. Im dłużej klienci się bawią, tym lepiej świadczy to o udanej imprezie. Ludzie potrzebują urozmaicenia, czegoś, co pozwoli im się bawić bez końca. Zadbaj o dobry sprzęt, np. taki.
Bądź aktywny w sieci
Poczta pantoflowa to dobry sposób na zdobycie stałej klienteli, ale pamiętaj też o tym, że w dużych miastach nie wszyscy znają wszystkich. Jeśli otwierasz dyskotekę, musisz zaistnieć w mediach społecznościowych i tam informować o imprezach. Obowiązkowo powinieneś mieć również stronę internetową. Dzięki temu będziesz mógł zaprezentować swoją ofertę (np. menu), napisać, jak do Ciebie trafić oraz zamieścić zdjęcia z imprez, które już się odbyły. Zachęć jak najbardziej do tego, aby klienci Cię zapamiętali i stali się stałymi bywalcami.
Promocja dyskoteki nie jest zadaniem łatwym, ale możliwym do zrealizowania, zwłaszcza, jeśli czujesz temat i to co robisz jest Twoją pasją. Jeśli dobrze to zorganizujesz, odniesiesz sukces.
DJ Arox