Zastanawiasz się, jakie produkty dla dzieci naprawdę opłaca się sprowadzać z hurtowni i sprzedawać? Zobacz!
Prowadzisz sklep lub sprzedajesz na Allegro i zastanawiasz się, jakie produkty dla dzieci naprawdę opłaca się sprowadzać z hurtowni i sprzedawać? Głowisz się nad tym, jak oferować ciekawy towar i nie zamrażać w nim zbyt wielu pieniędzy? Zerknij do poradnika.
Czasy, gdy w sklepach były jedynie ocet i musztarda, na szczęście dawno już minęły. Teraz sklepowe półki uginają się pod ciężarem setek produktów z wielu kategorii. Ale każdy medal ma dwie strony: oferty hurtowni czy importerów są tak szerokie, że wielu sprzedawców nie bardzo wie, w zakup jakiego towaru warto zainwestować, jaki przyciągnie klientów i dobrze się sprzeda – takimi pytaniami zarzuca się każdy, a w szczególności sprzedawcy produktów dla dzieci.
Oferuj to, co się sprzeda
Ilość oferowanych w hurtowniach zabawek, gier, gadżetów i innych towarów dla naszych milusińskich jest, dosłownie rzecz biorąc, ogromna. Chcąc prowadzić efektywną sprzedaż, powinieneś dobrze poznać potrzeby i oczekiwania Twoich klientów, a raczej konkretnych użytkowników produktów, czyli dzieci. A aby je zrozumieć, musisz lepiej zaznajomić się z branżą, w której działasz, oraz wiedzieć, gdzie szukać informacji.
Oglądaj reklamy
Reklamy generują popyt, a popyt na asortyment dla dzieci i nastolatków w dużej mierze dyktują znane marki – reklamodawcy, nieszczędzący pieniędzy na popularyzację produktów, dzięki którym zabawa będzie jeszcze wspanialsza, a na dziecięcej twarzy zagości radosny uśmiech. Reklama nowych klocków może spowodować, że w najbliższym czasie właśnie ten typ zabawek będzie sprzedawał się najlepiej.
Zrób wywiad środowiskowy
Spytaj dzieci, co w danych zabawkach im się podoba, a co nie, jakimi zabawkami chętnie by się pobawiły, jakie uważają za ciekawe – zdobądź jak najwięcej informacji. Pamiętając o tym, że tak naprawdę to rodzice kupują, a często też wybierają zabawki dla swoich pociech, podobny wywiad przeprowadź wśród dorosłych, pytając o to, jakich produktów dla swoich dzieci poszukują, i dlaczego.
Interesuj się trendami
Przeglądaj raporty, oglądaj filmy i czytaj artykuły poświęcone branży zabawkarskiej i sprzedaży – dowiesz się z nich, „co w trawie piszczy”, a dzięki temu z łatwością dostosujesz swoją ofertę do rynkowych prognoz.
Może sobie przypominasz, że np. w latach 90. wszystkie dzieci marzyły, by mieć jojo, rolki, tzw. gniotki, tazosy i tym podobne zabawki. Nie inaczej jest współcześnie – dzieci pragną modnych zabawek, a aktualne i nadchodzące trendy najłatwiej poznasz właśnie z reklam, a także z obserwacji dzieci i młodzieży oraz rozmów z nimi, a także rozmów z innymi sprzedawcami lub producentami zabawek.
Poszukuj nowości w kategorii produktów dla dzieci
Często jest tak, że sprzedaż „stoi”, bo wszystkie sklepy oferują te same lub bardzo podobne zabawki, które dzieci już dostały, poznały i znudziły się nimi. Jeśli chcesz przyciągnąć do siebie klientów, postaw na to, czego oni jeszcze nie znają i co ich zachwyci.
Przykładowo, obok tradycyjnych kolorowanek, możesz wprowadzić nowość, jaką jest malowanka na płótnie. Taką właśnie kreatywną zabawkę dla najmłodszych wprowadziła firma Fideli Sp. z o.o., właściciel hurtowni Kecja.pl oraz marki zabawek Emily Polska. Malowanka Na Płótnie Artello (szczegółowe informacje o zabawce znajdziesz na stronie hurtowni Kecja, pod hasłem Artello) całkowicie zmienia dotychczasowy wymiar artystycznej zabawy, a przede wszystkim jest nowością, która na pewno zwróci uwagę Twoich klientów.
W hurtowniach, takich jak Kecja.pl, znajdziesz wiele innych nowości zabawkarskich, dzięki którym łatwo i szybko wzbogacisz ofertę Twojego sklepu. Warto też wiedzieć, że hurtownia współpracuje w systemie dropshipping, co w dużym uproszczeniu oznacza, że Ty prowadzisz sklep, a hurtownia zajmuje się wysyłką towarów do Twojego klienta, co pozwala na oszczędzenie czasu, a także na oszczędzenie pieniędzy, gdyż nie musisz kupować towaru na zapas.
Obserwuj konkurencję
Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, zobacz, jak radzi sobie Twoja konkurencja w tym samym mieście – sprawdź, czym przyciągają klientów; być może produktami, których Ty nie oferujesz, a może niskimi cenami lub częstymi promocjami.
W przypadku sprzedaży internetowej, przejrzyj oferty kilkunastu innych sklepów lub profili na Allegro i zastanów się nad tym, co może w nich przyciągać klientów.
Poszukaj również w internecie opinii o danych sprzedawcach, by przekonać się, co doceniają w nich klienci, dlaczego i co u nich kupują.
Zastanów się nad sobą…
A raczej nad ofertą Twojego sklepu. Działające na rynku sklepy zabawkarskie dzielą się na te, które oferują „mydło i powidło” oraz na te wyspecjalizowane w sprzedaży zabawek określonego rodzaju lub wybranej marki. Zastanów się, do jakiej grupy chcesz należeć, a następnie zbuduj lub uporządkuj ofertę sklepu.
Czy prowadzisz sprzedaż stacjonarną czy online, zwróć też uwagę na sposób prezentacji asortymentu – ład na półkach i kompozycje produktowe czy, w przypadku sklepu internetowego, estetyczna i funkcjonalna strona WWW, mogą mieć bardzo duże znaczenie podczas podejmowania decyzji zakupowych przez klientów.
To prosta droga do tego, by sprzedawać więcej i częściej oraz oferować asortyment, jakiego poszukują klienci.