Założenie sklepu internetowego to dopiero początek długiej drogi, jaką ma przed sobą przedsiębiorca do uzyskania pożądanych przez niego dochodów. Reklama – podobnie, jak w przypadku sklepów stacjonarnych – jest elementem, bez którego uzyskanie zadowalających współczynników konwersji jest mało prawdopodobne. Jak zatem reklamować się w internecie, aby zwiększyć sprzedaż w sklepie?
Reklama sklepu internetowego – gdzie i jak?
Reklama działalności wirtualnej znacząco różni się od tej, która funkcjonuje głównie (lub jedynie) stacjonarnie. Jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, powinniśmy wykorzystać narzędzia, których istnieniem niezbyt interesuje się przedsiębiorca prowadzący tradycyjny sklep.
PPC
Najprostszą, ale jednocześnie jedną z kosztowniejszych możliwości na reklamę sklepu, jest PPC. Płatne reklamy w wyszukiwarce (i nie tylko) pozwalają zwiększyć rozpoznawalność marki. Dzięki nim natychmiastowo stajemy się widoczni dla swoich klientów, a oni mogą zapoznać się z naszą ofertą produktów.
Optymalizacja strony
Na nic będzie nam jakakolwiek reklama, jeśli nasza strona będzie indeksowana na samym szarym końcu wyszukiwarki. Zadbajmy zatem o jej odpowiednią optymalizację. Przede wszystkim ma ona posiadać intuicyjny i przyjazny dla użytkownika layout. Kolejno musi zawierać wartościowe treści, a wśród nich słowa kluczowe, po których będzie mogła ją indeksować wyszukiwarka. Warto zająć się również poprawą błędów na stronie i sprawdzić, jak szybko się ładuje.
Poświęć trochę czasu na social media
Social media mają niezwykłą moc. Mogą pomóc Ci zwiększyć zasięg, zdobyć lojalnych klientów i ostatecznie przyczynić się do poprawy wyników sprzedażowych. Zadbaj o swoich klientów, wejdź z nimi w interakcję, to pozwoli Ci zbudować wiarygodność i zaufanie do Twojej marki. A internauci chętniej będą od Ciebie kupować.
Proces sprzedażowy
Skutecznie sprzedający sklep internetowy posiada przemyślany proces sprzedażowy, który poprowadzi każdego klienta przez niego w sposób prosty i szybki. Zaoferuj im również kilka metod płatności i możliwości dostawy. Dzięki temu z pewnością ograniczysz liczbę porzuconych koszyków.
Więcej o tym jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym: http://blog.sky-shop.pl/jak-zwiekszyc-sprzedaz-w-sklepie-internetowym-10-skutecznych-sposobow/