Categories
Dział IT

Jak pisać skuteczne opisy przedmiotów na aukcjach internetowych

Pisanie przyciągających uwagę opisów przedmiotów jest kluczem do ich szybkiej i korzystnej sprzedaży. Jednak nie wszyscy stosują zasady prawidłowego opisywania wystawianych przez nich towarów, w efekcie czego często bardzo dobry sprzęt nie jest przez nikogo kupowany.

 

W opisach często brakuje podstawowych informacji albo chociażby szerszego omówienia danego przedmiotu.
Aby pisać skuteczne oferty oraz opisy przedmiotów wystawianych na aukcjach internetowych, lub chociażby w naszym sklepie w internecie należy stosować kilka prostych reguł.

Pierwszą jest to, aby opis pisać jak najbardziej rzeczowo, merytorycznie i poprawnie językowo. Opis napisany niechlujnie, z literówkami oraz błędami ortograficznymi na pewno nie zachęci potencjalnych nabywców do zakupu.

Drugą kwestią jest to, aby w opisie zawrzeć wszystkie niezbędne informacje o naszym sprzedawanym towarze. Należy uwzględnić rzeczy takie jak kolor, rozmiar, właściwości, sposób działania, przeznaczanie itd.

Warto też zwrócić uwagę na to, żeby opis był w miarę przystępny dla potencjalnego nabywcy. Nie powinien być zbyt długi – nadmierne rozpisywanie się nad zaletami przedmiotu oraz lanie wody nie zachęca ludzi do zakupu. Większości po prostu nie chce się przebijać przez kilka stron tekstu. Klienci potrzebują jasnych i rzetelnych informacji – należy zatem opisać właściwości, sposoby dostawy oraz dodać coś od siebie – naszą opinię, przeznaczenie danego towaru czy sugerowane sposoby wykorzystania. Dużo tutaj zależy od tego co sprzedajemy – jednak praktycznie o wszystkim da się napisać coś, co nie będzie odbierane jako subiektywne. Musi to być coś takiego, co zachęci nabywcę do zakupu właśnie na naszej aukcji czy w naszym sklepie, nie zaś u konkurencji.

Jak wszyscy wiemy reklama jest dźwignią handlu. Jednak nie należy bagatelizować właściwego opisywania sprzedawanych towarów, gdyż tak naprawdę to właśnie informacje o produkcie, których udziela sprzedawca często są argumentem decydującym o tym czy klient zakupi towar u nas.
Dlatego w momencie gdy sprzedajemy dużo artykułów warto poświęcić kilka chwil na sumienne wywiązanie się z obowiązku rzetelnego ich opisania. Na pewno będzie to działanie, które się opłaci – gdyż klienci w momencie gdy widzą rzetelny i prawdziwy opis przedmiotu (a nie bajkopisarstwo pod tytułem \’nasz towar jest najlepszy\’) najprawdopodobniej wybiorą właśnie tego sprzedawcę, który tak sumiennie opisuje sprzedawane towary. Warto zatem poświęcić kilka chwil na opisanie przedmiotu sprzedaży w prawidłowy sposób.

22, 10, 2012