Praca profesjonalnej hostessy nie polega tylko na dobrym prezentowaniu się w wyznaczonym miejscu, ale na czymś o wiele bardziej skomplikowanym. Jej działanie opiera się na niuansach, sugestiach, wzbudzaniu zainteresowania. A to i tak nie wszystko.
Jeśli komuś hostessa kojarzy się tylko z paniami oferującymi promocyjne przekąski w hipermarketach, jego wyobrażenie o tym zawodzie jest mocno uproszczone. Profesjonalna hostessa ma o wiele bardziej skomplikowane zadania.
Nie tylko wygląd
Powszechnie uważa się, że hostessy to piękne kobiety, które promują produkt, markę, usługę lub jakieś wydarzenie. To, oczywiście, prawda, ale niecała. Zanim jednak zastanowimy się, jaka powinna być rola profesjonalnej hostessy, sprawdźmy, kto może wykonywać takie zajęcie.
Oczywiście, ważna w tym zawodzie jest dobra prezencja i miła aparycja. Nie bez znaczenia jest również wzrost. Można powiedzieć, że osoba wykonująca ten zawód, bo tak, z pewnością, należy to nazywać, powinna być jak modelka. Łatwo się zorientować, że oprócz ważnych walorów zewnętrznych, powinna mieć również ciekawą osobowość, magnetyczną. Łatwo przyciągnąć wyglądem, ale trzeba jeszcze wesprzeć się urokiem osobistym, czasem elokwencją, by zatrzymać klienta przy danym produkcie. Nie wszystkie hostessy to potrafią, tylko najlepsze. Nie należy jednak mylić ich ze sprzedawcami, bo to zupełnie inne role.
Zadnie hostessy
Ważne, oczywiście, żeby hostessy doskonale się prezentowały i przyciągały uwagę. Na poziomie wizualnym taka jest ich rola. Można powiedzieć, że to specjalistki od robienia dobrego pierwszego wrażenia. Jednak to zaledwie wstęp, początek ich zadania. Dobrym przykładem są tutaj różnego rodzaju targi.
Hostessy przyciągają uwagę zwiedzających takie imprezy, ale powinny również intrygować i robić wszystko w kontekście produktu lub marki, jakie promują. Profesjonalistki nie są tylko ładnym dodatkiem do produktu. Na dużych imprezach stają się częścią tego produktu, przejmują rolę jego ambasadora. Dlatego ważne, by wiedziały jak najwięcej o tym, co firmują swoją osobą. Nie powinny przejmować roli doradców, czy konsultantów, ale muszą swoją osobowością wspierać produkt i zachęcać do zapoznania się z jego możliwościami.
W wielu polskich miastach, bez względu na to, czy to np. stolica, czy Kraków, działają już profesjonalne agencje, które zatrudniają hostessy. Niektóre z nich funkcjonują tylko na lokalnym rynku, inne, jak np. PromoGirls, obsługują klientów z różnych stron kraju, mając w swoim portfolio wiele nie tylko pięknych, ale również inteligentnych dziewczyn.
źródło: http://promogirls.pl/