W ostatnich kilku latach komputery i Internet przeżywają ogromny rozwój. Obecnie coraz więcej rzeczy można załatwić poprzez sieć i coraz więcej informacji pozyskać To wszystko powoduje, że już za kilka lat mogą zniknąć z rynku gazety i czasopisma drukowane.
Gazety w XX wieku były zaraz obok radia głównym źródłem informacji. Wiele osób codziennie kupowało egzemplarz gazety drukowanej w nocy by otrzyma ć najświeższe informacje z regionu czy całego świata. W XXI wieku w dobie coraz większej popularności sieci Internet gazety stają się powoli coraz mniej przydatne.
Obecnie najświeższe informacje z kraju i zagranicy możemy śledzić na bieżąco lub tylko z kilkuminutowym opóźnieniem. Te same informacje w gazecie będę opisane dopiero następnego dnia. Mało komu chce się teraz czekać i odwiedza nawet kilka razy dziennie serwisy informacyjne by być na bieżąco. To jeszcze nie wszystko, bowiem te informacje, podawane w Internecie są zupełnie za darmo. Nie trzeba płacić tak jak w przypadku gazet bo koszt opublikowania artykułu w Internecie jest praktycznie zerowy, natomiast koszt wydrukowania całej gazety jest stosunkowo wysoki. Wydawnictwa prasowe szybko zauważyły zmianę na rynku i zareagowały wprowadzając do sprzedaży gazety elektroniczne, tzw. e-gazety. Są to dokładnie takie same wydania jak egzemplarz drukowany przy czym są one udostępniane w postaci pliku, który można czytać na wielu urządzeniach: komputerze, laptopie, tablecie czy telefonie. Koszt wyprodukowania takiej elektronicznej gazety jest niższy z uwagi na pominięcie kosztów wydruku dlatego wydawcy mogą zaoferować swoje czasopisma z ceną o wiele niższą. Jako przykład mogę podać tygodnik „W Sieci”, który w kiosku kosztuje 5,90 zł a w Internecie można go kupić za 3,90 zł. 2 złote różnicy nie wydaje się dużą kwotą jednak kupując ten tygodnik przez cały rok zaoszczędzimy około 100 zł. Wydania elektroniczne dają korzyści zarówno klientowi jak i wydawcy.
Wydania internetowe gazet mają jeszcze jedną zaletę (z punktu widzenia wydawcy) a mianowicie są to reklamy. Ponieważ e-gazeta jest plikiem można zamieścić w niej zupełnie inne formaty reklam zawierające animację, muzykę, film czy odnośnik do strony internetowej. To powoduje, że wpływ z reklam są większe i można dzięki temu oferować e-gazetę jeszcze taniej.
Do spadku sprzedaży gazet i czasopism drukowanych przyczynia się również w dużym stopniu młodzież. Mało kto bowiem z nich kupuje teraz gazety skoro mogą to samo przeczytać w Internecie za darmo lub taniej, a dodatkowo od razu skomentować na forum publicznym dany artykuł.
Sprzedaż gazet i czasopism drukowanych spada z roku na rok, co potwierdzają ilości sprzedawanych egzemplarzy i wszystko na to wskazuje, że za kilka bądź kilkanaście lat gazety drukowane znikną całkowicie z rynku. Jeśli nie będzie czytelników nie będzie także wydawnictw. Już teraz widać te zmniejszające zainteresowanie drukowaną prasą, a najlepiej można to zaobserwować na podstawie kiosków ruchu. Kiedyś były w każdej nawet najmniejszej miejscowości a w większych miastach było ich kilkadziesiąt a teraz znaleźć działający kiosk jest niezwykle trudno.