Strona www to nie tylko ładny dodatek świadczący o istnieniu firmy. To niezwykle istotna wizytówka. Nierzadko również podstawowe źródło informacji o firmie. Dlatego warto zadbać, aby była ona nie tylko estetyczna, ale i przyjazna użytkownikom.
Projektowanie stron internetowych to proces, który uwzględnia znacznie więcej niż tekst, grafikę i kodowanie. Dobra firmowa strona powinna stanowić narzędzie komunikacji spójne z wizerunkiem firmy. Jednak jej nadrzędną funkcją jest przekaz informacji w atrakcyjny i przyjazny użytkownikom sposób. Dlatego przy projektowaniu serwisu www należy uwzględnić 5 podstawowych warunków – mówi przedstawiciel Agencji Interaktywnej PromoPixel.
Warunek 1: Odpowiedni adres
Najważniejszy jest adres. A zatem pierwszym krokiem jest wybór dobrej domeny. Może ona zawierać nazwę firmy albo w ciekawy, czasem zabawny bądź przewrotny sposób do niej nawiązywać.
Warunek 2: Logiczny układ
Choć strona musi być estetyczna, to znacznie ważniejszy jest jej logiczny układ. To właśnie on sprawia, że serwis jest przyjazny użytkownikom, a co za tym idzie zatrzymuje uwagę oraz pozwala osiągnąć zamierzone efekty. Warto już u samych początków projektowania strony postawić na jej logiczną mapę. Treści oraz odpowiednia struktura strony to punkt wyjścia chociażby dla późniejszych działań związanych z pozycjonowaniem (SEO).
Warunek 3: Niezbędne informacje
Teksty na stronie www powinny być ograniczone do minimum. Ale nie oznacza to, że nie powinno go być wcale. Nie można przesadzić z nadmiarem tekstu, bo przy obszernych jego rozmiarach wzrasta prawdopodobieństwo, że nie zostanie on przeczytany wcale.
Niemniej na stronie www musi zostać umieszczonych kilka niezbędnych informacji. Najważniejszymi z nich są dane kontaktowe. Adres do korespondencji, e-mail, numer telefonu lub formularz kontaktowy powinny być łatwo dostępne.
Warunek 4: Łatwa nawigacja
Aby strona była przyjazna użytkownikom, powinna wyróżniać się łatwą, intuicyjną nawigacją. Jak uzyskać taki efekt? Po pierwsze, bardzo istotne jest, aby używać zrozumiałych nazw podstron. Dodatkowo nawigacja powinna być ściśle podporządkowana celom, jakim ma służyć strona www.
Warunek 5: Integracja
Internet daje coraz więcej możliwości dotarcia z komunikatem do potencjalnych klientów. Wiele mediów społecznościowych pozwala na promowanie marki. Warto zatem zwrócić uwagę, aby strona www była z nimi zintegrowana. Wpłynie to korzystnie na rezultaty SEO, a także wzrost liczby potencjalnych klientów.