Opublikowano:: pon, Paź 26th, 2015

Zielona energia!

Zielony to nie tylko kolor nadziei. To również kolor warzyw – niezwykle zdrowych i mogących zdziałać cuda! To bogactwo witamin, które powinniśmy włączyć do swojej diety już dziś! Przewaga zielonego na naszym talerzu to gwarancja dobrego samopoczucia.

Dlaczego warto jeść zielone warzywa?

To przede wszystkim właściwości przeciwrakowe czynią zielone warzywa tak atrakcyjnymi. Zielony kolor zawdzięczają chlorofilowi, który maskuje barwnik pomarańczowy i czerwony z grupy karotenoidów. W medycynie naturalnej chlorofil uważany jest za składnik sprzyjający odnowie organizmu – wspomaga wątrobę, łagodzi zapalenia oraz pomaga w walce z anemią. Pamiętajmy, że najatrakcyjniejsze dla naszego organizmu są warzywa w surowej postaci. Nie gotujmy ich zatem zbyt długo, a te które można (i które lubimy) podjadajmy w ciągu dnia.

images

Natka pietruszki – pełna magnezu, żelaza, potasu, witaminy C. Przede wszystkim odtruwa organizm, neutralizuje przykre zapachy, poprawia wzrok. Dodawajmy ją do codziennych obiadów – zup, mięs, sałatek. Tak, jak robiły to nasze babcie i mamy.

Szpinak to częsty koszmar przedszkolaka. U dorosłych sprawa wygląda inaczej – częściej gości w kuchni i jest dodatkiem wielu wykwintnych dań. Szpinak bogaty jest w jod, żelazo, kwas foliowy i mangan. Można go zajadać na surowo – sałatki i kanapki, ale też gotować – choć w tym przypadku straci swoje niektóre właściwości. Pamiętajmy jednak, że powinny go unikać chorujący na nerki i ze skłonnościami do reumatyzmu, ponieważ szpinak hamuje wchłanianie wapnia.

Brokuły znane są przede wszystkim ze swoich właściwości przeciwnowotworowych. Pobudzają komórki do walki z wolnymi rodnikami, a także wątrobę do produkcji enzymów.

Zielony groszek. Błonnik i białko – to pierwsze skojarzenie, które powinniśmy wiązać z zielonym groszkiem. Pomoże również w walce z zaparciami i obniży cholesterol. Nie sprzyja osobom cierpiącym na kamicę nerkową i dnę moczanową.

Kapusta występuje w prawie 40 gatunkach. Dobrze wpływa na nasze trawienie, ale przydatna jest również w urazach zewnętrznych. Pomaga w gojeniu się ran, obniżeniu temperatury ciała, w walce z bólem głowy oraz mięśni. Zawiera sporo siarki a ten składnik pozytywnie wpływa na wygląd włosów, paznokci i cery.

Zielona papryka. Przez wielu uważana za afrodyzjak, ale reguluje również przemianę materii, dostarcza soli mineralnych oraz witamin. Papryka wspomoże również walczących z wysokim ciśnieniem i wspomoże naszą ogólną odporność.

Zielone warzywo to bogactwo witamin. Nie wahaj się ani chwili i nadaj jesieni zielonej energii!

Pozdrawiamy, Apteko.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.