Opublikowano:: śr, Lip 15th, 2015

Zdrowo żyj, zdrowym bądź!

Współczesny człowiek bardzo wielką wagę przywiązuje do swojego wyglądu. Nie zawsze jednak wie, że powierzchowność bardzo często zdeterminowana jest tym, jak funkcjonuje nasz organizm od wewnątrz. Nie wystarczy zatem dobry makijaż i drogi fryzjer – bycie pięknym i zdrowym to proces, na który składa się wiele elementów.

4253072108_d746a36dc9_z

Jak o siebie dbać i nie zwariować?

Zdjęcia modelek w Internecie, inspiracje dostarczane przez trenerki fitness w mediach społecznościowych, presja koleżanki, która wchodzi w spodnie o dwa rozmiary mniejsze – te wszystkie czynniki mogą nas doprowadzić do szaleństwa. Pamiętajmy, że nie o to w tym wszystkim chodzi. Życie nie polega na jedzeniu wyłącznie ziaren słonecznika i świeżej sałaty, nie należy także bez chwili przerwy ćwiczyć, głodzić się i na siłę zmienić ciało, którego nie potrafimy zaakceptować. Cały sekret tkwi w znalezieniu złotego środka.

Każdy indywidualnie powinien zatroszczyć się o dobranie zbilansowanej diety oraz ćwiczeń fizycznych. Nie ma jednej reguły, którą możemy przyłożyć do każdego. Tryb życia nie pozwala nam na wiele odpoczynku, ale od tego powinniśmy zacząć. Regularny sen i posiłki są kluczem do dobrego samopoczucia. Należy zawsze jeść śniadanie bogate w suplementy i witaminy, które dają nam siły na resztę dnia. Pamiętajmy również o posiłku, który zabieramy do pracy. W miarę możliwości powinien być ciepły. Należy zaopatrzyć się w plastikowe pojemniki, w których będziemy mogli przechowywać dobre i zdrowe przekąski. Nasza dieta powinna być bogata w warzywa i owoce, ale nic się nie stanie, jeżeli raz na jakiś czas, złamiemy zasadę i zjemy coś słodkiego. Każdy ma prawo do chwili słabości. Naczelna zasada wszystkich odchudzających się oraz dbających o linię – to absolutny zakaz jedzenie późnym wieczorem. Przyjmuje się, że ostatni posiłek powinniśmy zjeść na trzy godziny przed spaniem.

Wysiłek fizyczny – tak, ale kiedy najlepiej?

Rano, albo po wypełnieniu zawodowych obowiązków. Nie trzeba mieć od razu ambicji przebiegnięcia maratonu, wystarczy poranna przebieżka, albo godzina siłowni trzy razy w tygodniu. Ćwiczmy tak, jak chcemy ćwiczyć. Nie ulegajmy modom i presji otoczenia. Jeżeli nie mamy predyspozycji do biegów długodystansowych, nie róbmy tego, wybierzmy np. pływalnie. Sport jest ważny, ale nie musimy zostawać zawodowym biegaczem. Wystarczy rozruszanie zastałych przed komputerem mięśni.

Zbilansowana dieta i wysiłek fizyczny to klucz do zadowolenia z siebie. Warto wzbogacać posiłki o witaminy, które pozytywnie wpłyną na naszą odporność. Pamiętajmy o tym, aby wsłuchać się w swoje ciało, które jest najlepszym trenerem. Życie z nim w zgodzie zaprowadzi nas do dobrej kondycji i wspaniałego humoru!

Pozdrawiamy, Apteko.pl

 

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.