Opublikowano:: śr, Maj 21st, 2014

Zdrowa, szczęśliwa mama to zdrowe, szczęśliwe dziecko

Choć Dzień Matki obchodzony jest tylko jeden raz w roku, to jej praca trwa 24h na dobę 365, a nawet 356 dni w roku. I choć dba ona o zdrowie i radość swojej pociechy, to nie może ona zapominać o sobie. Bo zdrowa i szczęśliwa mama to zdrowe i szczęśliwe dziecko – zarówno w czasie 9 miesięcy ciąży, jak i po porodzie.

mama_i_dziecko

W czasie ciąży kobiety zaczynają znacznie więcej uwagi przykładać do tego: co mogą, a czego nie mogą? Choć pytanie to powinno brzmieć: co jest dla nich i maleństwa dobre? Bez wątpienia prawidłową odpowiedzią jest: odpowiednia dieta i aktywność fizyczna.

 Sport to zdrowie

Dla podtrzymania kondycji, jak również dobrego stanu zdrowia i samopoczucia, niezwykle ważna jest aktywność fizyczna. Jeśli ciąża nie jest zagrożona, a ćwiczenia wykonywane są pod bacznym okiem instruktora, aktywność fizyczna łagodzi napięcia emocjonalne, a także doskwierające dolegliwości. Jak wyglądają zajęcia dla kobiet w ciąży?

W czasie zajęć przeznaczonych dla pań od 14 tygodnia ciąży do porodu uczymy ćwiczeń, które pomagają pokonać typowe dolegliwości ciążowe, szczególnie bóle pleców, zaburzenia trawienia oraz męczące nadmierne napięcie emocjonalne. Dodatkowo przygotowują do aktywnego porodu (nauka wertykalnych pozycji porodowych, wzmocnienie mięśni dna miednicy, nauka świadomego kierowania oddechem i technik redukujących odczucia bólowe, wykorzystanie piłek, drabinek, lin). Co więcej, te same ćwiczenia wykonywane po porodzie pozwalają na szybszy powrót do formy! – mówi przedstawiciel Krakowskiego Centrum Zdrowia.

 

Dieta przyszłej mamy

To, co zdrowe jest ponadczasowe! Proste zasady na temat zdrowego odżywiania mają zastosowanie również w czasie ciąży. Najważniejsza jest zbilansowana dieta i obowiązkowe pięć porcji owoców oraz warzyw dziennie. Jedzenie za dwoje to mit! Aby odpowiednio posilić dziecko przez dwa pierwsze trymestry wystarczy zwiększyć dzienną dawkę kalorii o 200. Można jeść mięso, jaja czy nabiał, ale należy unikać serów pleśniowych (jak brie czy camembert).

Wiele osób zadaje sobie pytanie jak skutecznie i bez żadnych wyrzeczeń schudnąć? Niestety dieta cud nie istnieje a pozbywanie się zbędnych kilogramów to ciężka praca. Co prawda dobrze dobrana metoda to klucz do sukcesu, ale liczy się także silna wola oraz motywacja. Jeżeli sami będziemy mieli wątpliwości to nasze odchudzanie nie będzie szło zgodnie z planem. dlatego też powszechnie polecana jest dieta Cambridge.

Jest to nie tylko metoda odchudzająca, ale przede wszystkim grupa wsparcia oraz kompleksowy program, dzięki któremu łatwiej jest uporać się ze swoim problemem. Dieta Cambridge jest tak skomponowana, że utrata wagi to tylko kwestia czasu i jeśli będziemy przestrzegli wszystkich reguł to na pewno uda nam się schudnąć. Nie bez znaczenia są także gotowe posiłki w postaci zupek, odżywczych koktajli oraz batoników owsianych.

Dzięki nim dostarczamy wszystkich niezbędnych składników odżywczych i nie musimy martwić się o napady głodu. Dieta Cambridge to pięć posiłków dziennie spożywanych o stałych porach.

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.