Opublikowano:: pt, Gru 4th, 2015

Zdrowa dieta zimową porą

Pod naszą szerokością geograficzną trudno jest odchudzać się jesienią i zimą. Nie tylko dlatego, że w sklepach jest mniej świeżych warzyw i owoców, które są podstawowym składnikiem lekkiej diety, ale również z powodu naturalnego uśpienia organizmu. Nasz organizm zwalnia i opóźnia przemianę materii, ale także gromadzi tkankę tłuszczową podskórną, która zimą jest nam niezbędna. Znaczne obniżenie kalorii obniży również odporność naszego organizmu, a przecież w tym okresie musimy dbać o nią szczególnie. Nie bez znaczenia jest również obniżona aktywność fizyczna oraz przejadanie się w okresie Bożego Narodzenia.

vegetables-771445_640

Te wszystkie czynniki powodują, że odchudzanie zimą jest raczej kiepskim pomysłem. Oczywiście nie oznacza to, że możemy objadać się bez opamiętania i nadrobić w przeciągu tych kilku miesięcy stracone wcześniej kilogramy. Co zatem zrobić, żeby nie przytyć oraz jak odżywiać się zdrowo?

Wybierz aktywność fizyczną, którą jesteś w stanie wykonywać zimą. Mogą to być codzienne marsze, basen czy też fitness. Ważne, aby chociaż trochę się ruszać i dostarczać organizmowi dobrej energii. Sport plus zdrowa dieta to klucz do zachowania optymalnej wagi.

Kiedy jest zimno mamy ochotę na więcej. Lubimy kaloryczne potrawy i słodkości, które umilają chłodne dni. Postaw na zaprawy, które przyrządziłaś zimą. Fermentacja, w wyniku której powstają kiszonki, sprawia, że warzywa są pełne witamin. Znajdziemy w nich głównie witaminę C, a co bardzo ważne, kiszonki są również niskokaloryczne.

Królowa kasza. Błonnik i cała armia witamin i minerałów – kasza powinna być głównym składnikiem zimowych obiadów. Poprawią trawienie, nasycą. Wybierać można pośród jaglanej, kuskus, manny, kukurydzianej, gryczanej… Codziennie można jeść inny rodzaj kaszy – na ostro, ale również na słodko! Aby kasza była lekka należy powstrzymać się przed wzbogacaniem ją kalorycznymi sosami.

Spróbuj warzyw na parze. Odpowiednio przygotowane nie będą jałowe, a gotowanie na parze pozwoli na zachowanie składników odżywczych. Warzywa, np. strączkowe, będą również idealne na zupy kremy, które przygotujesz w kilkanaście minut.

Zachcianki między posiłkami można zaspokoić owocem, ale również orzechami i bakaliami. Garść orzechów, żurawina, pestki słonecznika – to świetna alternatywa dla słodyczy. Weź je ze sobą do pracy, aby w chwili kryzysu uniknąć sięgnięcia po słodyczy.

Słodka przekąska? Mrożone owoce ukryte pod chrupiącą kruszonką! Aby zaszaleć podaj ją z lodami waniliowymi. Czasami można pozwolić sobie na chwilę słabości.

Pozdrawiamy, Apteko.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.