Opublikowano:: wt, Sty 19th, 2016

Z dobrą dietą w pierwszym kwartale roku

Pierwsze miesiące roku sprzyjają postanowieniom. O ile będziemy wytrwali to z pewnością uda nam się je zrealizować. Najwięcej z nich dotyczy diety, ale niekoniecznie odchudzającej, tylko zdrowszej. Jak jeść, aby czuć się dobrze i z dobrą energią przywitać wiosnę?

diet-861173_960_720

Dobre nawyki, szybkie rezultaty

Nigdy nie będziesz mieć pewności, co znajduje się w posiłku, jeżeli nie przygotowujesz go samodzielnie! Sposób jest więc prosty – więcej czasu spędzamy w kuchni, mniej w barach szybkiej obsługi. Zrób plan zdrowego żywienia, powieś go w widocznym miejscu, np. na lodówce, aby wszyscy domownicy mogli się z nim zapoznać. Zakupy robione z odpowiednim wyprzedzeniem zaoszczędzą czas w tygodniu, a po powrocie z pracy w twojej lodówce zawsze coś będzie. Naucz się przyrządzać potrawy, które nie zajmują dużo czasu, a są zdrowe i pożywne – zupy kremy, domowe burgery, sałaty na bazie sezonowych owoców i chudych serów, zbożowy makaron z warzywami.

Jedz tylko słodycze, które zrobisz samodzielnie

Domowy baton musli, galaretka, jaglane brownie. Postaraj się spojrzeć na jedzenie w nieco inny sposób. Ogranicz cukier – jeżeli musisz słodzić herbatę – używaj miodu. Unikaj gotowych ciasteczek, po które sięga się od niechcenia w chwili słabości. Na takie okazje miej uszykowane suszone owoce i orzechy, które są wartościową przekąską. Skup się również na sezonowych, świeżych owocach. Zajadaj się nimi najlepiej w pierwszej części dnia.

Brak pomysłu na zdrowe śniadanie? Powróć do zdrowej owsianki na mleku albo soku owocowym z dodatkiem orzechów makadamia. Pycha!

Bezglutenowe trendy

Nie tylko dla tych, którzy nie tolerują glutenu. Wówczas, poza lekami na alergię, najważniejsza jest dieta. Jednak z pewnością wymagająca i czasochłonna. Wymaga wykluczenia z jadłospisu wielu podstawowych składników. Źródłem glutenu są zboża – pszenica, żyto, przenżyto, orkisz i jęczmień. Należy swój jadłospis oprzeć na produktach z mąki kukurydzianej, ryżowej, sojowej, gryczanej. Można również spożywać odpowiednio przetworzone zboża glutenowe. Do jadłospisu z powodzeniem można włączyć również kaszę jaglaną, orzechy, soczewice, ciecierzyce, sezam, siemię lniane i ziarna słonecznika, a także bezglutenowy owies.

O czym jeszcze warto pamiętać?

O spokoju podczas posiłków, wspólnym gotowaniu i celebracji. Nie jedzmy szybko, nieuważnie i w samotności. Dieta powinna być przyjemnością i nie ograniczać się do liczenia kalorii. Wówczas szybko się zniechęcimy i osiągniemy marne efekty.

Pozdrawiamy, Apteko.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.