Opublikowano:: czw, Cze 23rd, 2016

Sprzedaż omnichannel a systemy ERP

Nie jest sztuką stworzyć produkt czy usługę, prawdziwym wyzwaniem jest ich wprowadzenie na rynek i skuteczna sprzedaż. Dlatego tak ważny jest kontakt z potencjalnymi i obecnymi klientami za pomocą wszelkich możliwych narzędzi i kanałów komunikacji. Tym właśnie jest sprzedaż omnichannel, czyli wielokanałowa – obsługa klientów za pomocą różnorakich kanałów komunikacji, od tradycyjnych, po nowoczesne. Taką mnogość narzędzi mogą integrować w jeden, sprawny instrument marketingowy tylko systemy informatyczne.

Termin „sprzedaż omnichannel” wśród specjalistów od marketingu robi karierę już od kilku lat. Za tym angielskim terminem kryje się po prostu sprzedaż wielokanałowa, czyli sprzedaż realizowana za pomocą wielu kanałów komunikacji z potencjalnym klientami. Tylko tyle i aż tyle. Tylko – ponieważ to dość oczywista i naturalna droga sprzedaży, aż – bo wymaga sprawnej koordynacji i wielopłaszczyznowego działania. A sprawną koordynację mogą zapewnić tylko systemy informatyczne, w istocie systemy ERP z odpowiednimi modułami.

 

Nie czekaj aż klient Cię znajdzie

Przedsiębiorstwo działające już w chyba w każdej branży musi działać w konkurencyjnym otoczeniu rynkowych. Dla przedsiębiorstw oznacza to jedno: szansę na przetrwanie i rozwój mają tylko ci, którym uda się pozyskać i utrzymać klientów. A o to w świecie, w którym konkurencja jest zaledwie o kliknięcie, nie jest łatwo. Dlatego nie można czekać, aż klient sam znajdzie ofertę i drogę kontaktu, ale ułatwiać na wszelkie możliwe sposoby metody komunikacji. W tym uruchamiając nowe kanały sprzedażowe.

 

shopping-cart-1269176_1920

Integracja i koordynacja

Samo stworzenie różnych kanałów sprzedażowych to jednak za mało. Kluczem jest ich integracja oraz koordynacja, tak by poszczególne kanały były niczym palce jednej dłoni. Klienci muszą mieć zagwarantowany jednakowy, wysoki standard obsługi, bez względu na to czy kontaktują się telefonicznie, osobiście, za pośrednictwem maila, formularza na stronie internetowej, strony mobilnej czy dedykowanej aplikacji. Oznacza to, że dane i procedury z różnych kanałów sprzedaży muszą być bezwzględnie zintegrowane w jednym systemie, tak, by żadna – nawet z pozoru nieistotna – informacja nie zaginęła. Integrację taką zapewniają jedynie dedykowane systemy ERP, łączące w jednej platformie informatycznej wszystkie dane i procedury związane z obsługą klientów, na różnych poziomach relacji z nimi

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.