Opublikowano:: pon, Paź 19th, 2015

Sposoby na relaks

Nie ulega wątpliwości, że XXI wiek i szybkie tempo zmian cywilizacyjnych utrudniają odpoczynek i znajdowanie czasu na relaks. Coraz szybciej żyjemy, coraz szybciej jemy i zajmujemy się zbyt wieloma rzeczami naraz. Umysł i ciało poddawane sporym dawkom wysiłku i stresu zasługuje na odrobinę wytchnienia. W tym celu warto zastosować się do kilku podstawowych rad, które przyczynią się do podniesienia zadowolenia z życia.

Zwolnij
buddhist-481763_640Zamiast chodzić, pędzisz, zamiast stać, drepczesz, a zamiast robić jedną rzecz zajmujesz się kilkoma na raz. Pośpiech, chęć załatwienia wielu spraw i strach przed tym, że się nie zdąży, prowadzą do zmęczenia i wyczerpania. Wygospodaruj co najmniej pół godziny tylko dla siebie. To co będziesz robił w tym czasie zależy od indywidualnych upodobań – możesz leżeć na sofie, medytować, wyjść na spacer lub porozwiązywać krzyżówki. Regularnie odrywanie się od codziennych obowiązków, po to by zająć się czymś przyjemnym, bardzo szybko przyniesie obfity plon. 30 minut to niedużo, a może mieć zbawienny wpływ na psychikę i odporność.

Odpoczywaj po pracy

Wielu osobom wydaje się, że ma swój sposób na odpoczynek i odstresowanie. Jednak często okazuje się, że wachlarz możliwości nie jest taki szeroki i ogranicza się do siedzenia przed komputerem, oglądania telewizora lub wypad do centrum handlowego na zakupy. Niestety, bierny odpoczynek często nie pozwala na oderwanie się od najbardziej stresujących spraw. Zakupy są źródłem kolejnych irytacji związanych z przebywaniem w hałasie, kolejkami w sklepach czy korkami w mieście. Nie tędy droga Każdy ma inny sposób na budowanie harmonii ciała i umysłu, jednak aby go odnaleźć trzeba się wsłuchiwać w swój organizm i urozmaicać sobie czas. Raz może być to film w ulubionym kinie, innym razem wyjście na basen, a jeszcze innym gorąca kąpiel i wcześniejszy sen.

Pamiętaj o urlopie

Co jakiś czas warto wziąć kilka dni urlopu, by oderwać się od codziennego kieratu. Pamiętajmy, by w tym czasie najlepiej gdzieś wyjechać, ponieważ pozostanie w domu, może skończyć się tym, że szybko znajdziemy sobie jakąś pracę, a wtedy z odpoczynku nici.

Spraw sobie przyjemność

Od czasu do czasu każdy zasługuje na odrobinę przyjemności, dlatego czasami należy zrobić coś tylko dla siebie. Może warto odwiedzić pierwszy raz od dawna teatr? Iść na pływalnię? Zapisać na kurs językowy? Takie drobne przyjemności potrafią bardzo skutecznie poprawić nastrój.

Zrób coś spontanicznego

Tydzień się kończy a Ty już planujesz obowiązki, które musisz wykonać w weekend? Na pewno nic się nie stanie, jeśli Taj_Spa_4raz odłożysz weekendowe obowiązki na później i zrobisz coś spontanicznego. Zamiast odkurzania całego mieszkania, wycierania szafek i porządkach w kuchni, wybierz weekend w spa nad morzem. Pobyt tam może być prawdziwą ucztą dla umysłu i ciała. Zaznasz tam relaksujących masaży, odżywczych kąpieli i zahartujesz swoje ciało w saunie.

Warto znaleźć czas na zatrzymanie się i chwilę refleksji. Dawka sportu, spokojny wieczór z książką czy medytacja, sprawią, że poczujemy się lepiej i będziemy mieli więcej sił do realizacji kolejnych wyzwań. Okres wytchnienia jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Inaczej szybko stracimy zdrowie, wypalimy się zawodowo, a nawet stracimy chęci do życia. Aby tego uniknąć, trzeba zacząć dbać o siebie jak najszybciej.

Pozdrawiamy, Kormoran-rowy.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.