Opublikowano:: czw, Lut 11th, 2016

Slogan reklamowy i jego zadanie

Każda szanująca się firma powinna mieć własne hasło i slogan reklamowy. Na wstępie należy jednak nadmienić, iż funkcja każdego z nich jest nieco inna i pojęć tych nie można stosować wymiennie. Slogan reklamowy ma na celu trafiać do określonej grupy odbiorców. Pomaga w kreowaniu wizerunku firmy, a także promocji marki. Jeśli dobrze zostanie przygotowany może zapewnić sukces i na długo zapaść w pamięć konsumentom.

To, co wyróżnia Twoją firmę powinno zostać zawarte właśnie w sloganie reklamowym. Jest on mottem firmy, czymś co odzwierciedla jej idee i jest z nią silnie związany. Ważne, by był chwytliwy i szybko zapadał w pamięć. Najlepiej, jeśli składa się z 2-3 słów. Zwykle powstaje krótko po rozpoczęciu działalności i trwa w niezmiennej formie przez cały czas jej istnienia. Slogan to swojego rodzaju wizytówka i sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.

column-of-posters-368282_1280Dzięki niemu można naprawdę wiele zyskać (ale również stracić), dlatego warto poświęcić na jego przygotowanie sporo czasu i dobrze to przemyśleć. Slogan nie może być bowiem przypadkową kombinacja słów. Mile widziane są metafory, zabawa słowem, celowe literówki czy też dowcipne zestawienie wyrazów. Mimo wszystko nie należy zbytnio przesadzać, ponieważ zawarte informacje powinny być jasne dla każdego i oddziaływać na emocje odbiorców. Forma musi przede wszystkim zaskoczyć obiorcę, zszokować lub rozbawić. Oryginalny pomysł to jedno, ale konieczna jest również spójność przekazu z marką. Dobrym rozwiązaniem jest zawarcie w nim najważniejszych korzyści wynikających ze skorzystania z naszych usług lub wybrania akurat naszego produktu. Slogan musi być czymś naprawdę ciekawym, żeby choć przez chwilę zatrzymał wzrok odbiorcy i wyróżnił firmę spośród innych. Niezbędne jest w tym przypadku dokładne poznanie sowich konsumentów i odbiorców. W oparciu o ich potrzeby, zainteresowania czy pragnienia łatwiej będzie dopasować ton i język, a tym samym trafić dokładnie do tej grupy, która jest dla nas najcenniejsza.

Dla porównania hasło mieści się tuż obok logo marki i ulega częstym zmianom. Ma to na celu podkreślenie wprowadzonych zmian czy zyskanie zupełnie nowej grupy klientów. Zabieg ten stosuje się przede wszystkim wówczas, gdy wprowadzamy na rynek nowy produkt, kampanię marketingową bądź zmieniamy całą ofertę. Nowe hasło reklamowe przydaje się również wtedy, gdy firma znacząco się rozwinęła lub zupełnie zmienił się kierunek jej działań.

Zarówno slogan jak i hasło nie mogą zawierać wulgaryzmów, być dla kogoś krzywdzące ani zbyt szokujące. Zdarzały się bowiem takie przypadki, iż niektóre slogany zostały wycofane, gdyż przekraczały powszechnie przyjęte normy moralne.

Pozdrawiamy, Extrema.com.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.