Opublikowano:: pon, Sie 24th, 2015

Rozsądne odchudzanie, twoja waga pod kontrolą!

Dziś wszyscy chcemy być wiecznie młodzi i piękni, jednak natury nie da się oszukać – ciało dwudziestolatki różni się od ciała czterdziestolatki, nic na to nie poradzimy. Obsesyjne odchudzanie i katowanie ciała nie pozwoli na osiągnięcie satysfakcjonujących – a przede wszystkim długotrwałych efektów. Do diety należy podejść rozsądnie i nie liczyć na to, że urządzając sobie dwutygodniową głodówkę zrzucimy 10 kilogramów.

14340262656_71a269965b_z

Od czego zacząć?

Punktem wyjścia powinien być rachunek sumienia. Zastanów się szczerze ile grzechów masz na swoim sumieniu. Nikt nie musi o tym wiedzieć, ale bądź szczera sama przed sobą. Weź kartkę i systematycznie, np. przez tydzień spisz co jesz – dokładnie, nie pomijając żadnej kanapki, cukierka i soku pomarańczowego. Mając przed sobą listę zobaczysz, ile naprawdę zjadasz, co możesz ograniczyć, z czego powinnaś natychmiast zrezygnować.

Dobre wzorce, to  na pewno nie te z ulubionego serialu.

Nie oszukujmy się, cel osiągnięcia rozmiaru zero nie jest ani realny, ani rozsądny. Inspiruj się dobrymi wzorcami, trenerki fitness, które całe życie zajmują się tym, aby dobrze wyglądać nie powinny być jedyną motywacją. Aktywność fizyczna oczywiście jest ważna, ale dostosuj ją do swojego trybu dnia. Kto powiedział, że bieganie 10 kilometrów dziennie jest sportem dla Ciebie? Znajdź aktywność, która najbardziej Ci odpowiada. Basen, joga, zumba – a może wystarczy karimata i codzienne rozciąganie w zaciszu własnej sypialni? Aby polubić sport nie trzeba najpierw kupować drogich butów i całego arsenału modnych, sportowych koszulek.

Słodkie ograniczenia

Niestety, ale jeżeli chcesz schudnąć musisz wyeliminować cukier. Jeżeli jednak nie wyobrażasz sobie dnia bez słodkiej przekąski, pomyśl że przecież ten stan rzeczy nie potrwa do końca – za jakiś czas będziesz mogła pozwolić sobie na chwileczkę zapomnienia. Jedz dużo owoców – są zdrowe i bogate w witaminy. Aby uniknąć niebezpiecznych dla twojej diety sytuacji – w torebce miej zawsze garść orzechów, jabłko, zdrową sałatkę – wówczas ograniczysz ryzyko sięgnięcia po śmieciowe jedzenie, albo batonika. W domu również pamiętaj o tym, aby zawsze mieć coś na czarną godzinę – jogurt, płatki kukurydziane, suszone owoce, łuskany słonecznik.

Regularność kluczem do sukcesu

Zawsze jedz śniadanie – usiądź i przed wyjściem do pracy poświęć 10 minut na przygotowanie zdrowego posiłku. Do pracy zabieraj zdrowe, wartościowe przekąski, aby nie skusić się na niezdrowy lunch z przyjaciółką, albo  kawałek pizzy, którą zamówili koledzy z biura. Dobrze, jeżeli o godzinie 18 zjesz swój ostatni posiłek. Pij dużo wody – najlepiej z magnezem oraz soków ze świeżo wyciskanych owoców.

Pamiętaj, że kluczem do osiągnięcia wymarzonej wagi nie jest koszmarna dieta, ale rozsądek. Dobre nawyki sprawią, że będziesz po prostu czuć się dobrze.

Pozdrawiamy, Apteko.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.