Opublikowano:: wt, Mar 24th, 2015

Mobilna kosmetologia

W związku z dynamicznym rozwojem coraz bardziej popularnych mobilnych gabinetów kosmetycznych rozpoczynamy serię artykułów związanych z tą tematyką. Powyższa inicjatywa wynika z dużej liczby zapytań ze strony naszych klientów zainteresowanych taką formą działalności.

Wiele moich decyzji związanych z otwarciem mobilnego salonu kosmetycznego zajęły mi sporo czasu, gdyż taka forma działalności nie była jeszcze popularna. W oparciu o moje własne spostrzeżenia, a także doświadczenia naszych klientów, którzy coraz częściej wybierają usługi dojazdowe, poruszę kluczowe kwestie związane z rozpoczęciem  takiej działalności.

Na początku warto przeanalizować szeroki wachlarz zalet prowadzenia mobilnego gabinetu. Kluczowym argumentem  jest znacząca oszczędność środków finansowych i czasu pracy. Koszt uruchomienia gabinetu kosmetycznego, poza samym sprzętem, obejmuje również czynsz najmu lokalu oscylujący w granicy 1000 – 2500 zł, koszt jego wykończenia i adaptacji, wydatki związane z korzystaniem z mediów. W przypadku usług dojazdowych kosztem jest oczywiście utrzymanie auta (paliwo, koszty eksploatacyjne ), jednakże jest to wydatek kilkukrotnie mniejszy. To idealne rozwiązanie dla początkującego przedsiębiorcy, który nie posiada jeszcze swojej bazy klientów generującej stałe zyski.

Kolejną, wartą podkreślenia korzyścią jest oczywiście brak sztywnych godzin pracy. To cenna zaleta szczególnie dla osób, które mają inną, dodatkową pracę oraz dużo obowiązków związanych z prowadzeniem gospodarstwa domowego.  Mobilność oznacza elastyczność i efektywne gospodarowanie własnym czasem.

walizka_rączkaCzynnikiem determinującym rozwój biznesu są oczywiście korzystający z naszych usług klienci – w przypadku gabinetu dojazdowego jest to bardzo szeroka grupa odbiorców.  Obecnie wszyscy cierpimy na brak czasu, jesteśmy coraz bardziej wielofunkcyjni – oczekiwania rodziny, przyjaciół i pracodawców niejednokrotnie przerastają nasze możliwości. Przyczyną nadmiaru obowiązków w stosunku do możliwości ich realizacji jest przede wszystkim zbyt krótka doba. Niestety aby sprostać obecnej, wymagającej współczesności rezygnujemy z własnych potrzeb. Czasochłonne stanie w korkach oraz nerwy zszargane poszukiwaniem wolnego miejsca parkingowego niejednokrotnie zniechęcają kobiety do korzystania z usług gabinetów kosmetycznych. I tu pojawiają się gabinety mobilne będące idealnym rozwiązaniem dla zabieganych klientów. Dominująca ilość Pań i Panów dysponuje wolnym czasem dopiero późnym wieczorem – większość gabinetów jest otwartych w określonych godzinach, nierzadko osoby pragnące skorzystać z zabiegów kosmetycznych nie mają możliwości umówić się w dogodnych godzinach. Salony mobilne charakteryzują się zdecydowanie większą elastycznością.

Kolejną ważną kwestią będącą ogromną zaletą korzystania z mobilnego świadczenia usług jest bardzo intymna, domowa atmosfera. Mimo, iż wyposażenie i wystrój salonów kosmetycznych w większości przypadków odpowiada najwyższym standardom, klienci najbardziej komfortowo czują się we własnym domu. Wielu z nich korzystając z usług salonów jest skrępowana obecnością innych osób. Bezpośredni kontakt z profesjonalistą we własnym mieszkaniu sprawia, że łatwiej nawiązać wzajemne relacje i przeprowadzić zabieg w miłej atmosferze.

Oferta gabinetów dojazdowych może być również poszerzona o organizację różnego rodzaju eventów, takich jak „domowe spa” oraz wieczory panieńskie. Ciekawym rozwiązaniem jest również nawiązanie współpracy z innymi, stacjonarnymi placówkami rekreacyjnymi, które nie mają w swojej ofercie zabiegów kosmetycznych, dysponują zaś pomieszczeniem, które do takich celów może być wykorzystane. Świadczenie usług w domu klienta to również dobry pomysł na poszerzenie usług stacjonarnego gabinetu. Koszt takiej inwestycji nie jest duży, a zainteresowani klienci z pewnością się pojawią.

Powyższe argumenty pokazują, że kosmetologia mobilna ma spore grono odbiorców. Docelowa grupa jest bardzo duża, co przy obecnej konkurencji stanowi kluczowy atut, wręcz warunek rozwoju biznesu.

SPRZĘT

Aby podjąć decyzję o prowadzeniu mobilnego salonu kosmetycznego, należy zastanowić się, jakie zabiegi jesteśmy w stanie zaoferować klientom i jakie zabiegi będą przez nich oczekiwane. Mobilne świadczenie usług kosmetycznych znane jest od dawna, poszerzył się jednak znacznie ich zakres. Od dawna kosmetyczki wykonują manicure oraz makijaże w domu klienta. Dopiero niedawno gwałtowny rozwój przenośnej wielofunkcyjnej aparatury kosmetycznej, którą można w prosty sposób przetransportować do domu klienta, dał możliwość znacznego poszerzenia oferty zabiegowej. Profesjonalny gabinet kosmetyczny musi posiadać w swojej ofercie szeroki zakres usług. Sprecyzowanie oferty  pozwoli na podjęcie decyzji w jakie sprzęty musimy się zaopatrzyć, dzięki czemu będziemy w stanie wstępnie oszacować koszty związanie z otwarciem gabinetu.  Na rynku dostępnych jest wiele sprzętów o kompaktowych wymiarach i niewielkiej wadze, począwszy od  drobnej podręcznej aparatury  takiej jak wapozon czy darsonwal, poprzez niewielkie urządzenia do pojedynczych zabiegów, skończywszy na wielofunkcyjnych kombajnach. I to właśnie kombajny kosmetyczne omówię jako pierwsze.Wybór odpowiedniego sprzętu jest najważniejszą kwestią podczas otwierania gabinetu – zarówno stacjonarnego jak i mobilnego.

Od tego zależy efektywność, różnorodność oraz bezpieczeństwo proponowanych przez nas zabiegów.

Aparatura stanowi również największy wydatek – wytrzymałość, wielozadaniowość oraz nienaganny design to istotne składowe, na których nie warto oszczędzać. Sprzęt nie może jakością ustępować wersji stacjonarnej, powinien być prosty w obsłudze oraz mało awaryjny. Oferta aparatur mobilnych jest bardzo różnorodna – od najprostszych propozycji bazujących na jednej funkcji (mikrodermabrazja, ultradźwięki ) po wielozadaniowe kombajny, dzięki którym jesteśmy w stanie zbudować pełną ofertę zabiegową. Najczęściej wybierane propozycje pozwalające na wykonanie kompletnej ceremonii zabiegowej to połączenie peelingu kawitacyjnego, sonoforezy, ultradźwięków, mikrodermabrazji, mezoterapii bezigłowej, a także rzadziej obecnie wykonywanej galwanizacji i jonoforezy. Bazując na tych funkcjach jesteśmy w stanie zaproponować wartościowy zabieg każdej klientce. Dodatkowo kombajny mogą być wyposażone w fale radiowe oraz gorąco przeze mnie polecaną liposukcję ultradźwiękową z dermomasażerem. Taka kombinacja funkcji stwarza potężne możliwości zabiegowe, zarówno na twarz, jak i na ciało.

Zabiegiem, którego nie rekomenduję w kombajnach przenośnych jest peeling wodno-tlenowy  – możliwości technologiczne nie pozwalają na stworzenie efektywnej oksybrazji, będącej  rewelacyjnym rozwiązaniem w stacjonarnych salonach urody.

3722

Osobiście polecam polskich producentów – wersje przenośne bazują na takich samych parametrach jak te stacjonarne – przekłada się to bezpośrednio na efektywność zabiegów, a co za tym idzie – zadowolenie naszych klientów. Dodatkowym, niezmiernie istotnym atutem jest fakt, że kombajny bardzo rzadko ulegają awariom, a jeśli już taka sytuacja ma miejsce – naprawa lub otrzymanie sprzętu zastępczego ma miejsce w ciągu 2 dni. To bardzo istotne z prostego względu – zepsuty sprzęt nie nadaje się do pracy, a co za tym idzie biznes stoi w miejscu. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w przypadku działalności mobilnej, gdyż zazwyczaj bazujemy na jednej wielofunkcyjnej aparaturze.    Z oczywistych względów odradzam sprzęty chińskiej produkcji.

Istotnym elementem przy wyborze odpowiedniego sprzętu kosmetycznego jest również jego waga oraz sposób przenoszenia. Nie da się ukryć, że praca mobilnej kosmetyczki naraża w znacznym stopniu kręgosłup na obciążenia. Jako mgr fizjoterapii zwracam szczególną uwagę na ergonomię pracy, podczas szkoleń zawsze poruszam zarówno kwestię odpowiedniej pozycji podczas wykonywania zabiegów, jak i przenoszenia sprzętów w prawidłowy sposób. Stosunkowo niska waga, która powinna oscylować w granicach 10-20kg oraz ułatwiające transport kółka istotnie przyczyniają się do profilaktyki schorzeń układu ruchu – dźwiganie zbyt ciężkich sprzętów w nieodpowiedni sposób dramatycznie wpływa na biomechanikę układu ruchu, co w przyszłości może skutkować przeciążeniami, a nawet zwyrodnieniami.

FOTEL

 Kwestia odpowiedniego ciężaru jest kluczowa również przy wyborze mobilnego fotela. Nie powinien być on ani za lekki – może to wpłynąć na stabilność oraz komfort klienta podczas zabiegu, z oczywistych względów nie powinien być zbyt ciężki. Ilość ofert w internecie jest ogromna, od bardzo lekkich i tanich foteli, przez kilkukrotnie droższe i bardzo ciężkie. Jak to zazwyczaj bywa, najlepszym rozwiązaniem jest „złoty środek”.  Takim optymalnym rozwiązaniem dla kobiety o przeciętnej budowie są fotele o wadze 14 – 17 kg. Pozbawione akcesoriów ważą o ok 2 kg mniej. Oczywiście kółka zamontowane przy pokrowcu są dodatkowym, bardzo przydatnym atutem. Przenośny stół musi mieć regulowaną wysokość oraz kąt nachylenia oparcia. Większa ilość modułów jest oczywiście dodatkowym atutem – pozwala na ułożenie klienta w jeszcze wygodniejszej pozycji. Dobrej jakości , solidny składany fotel można zakupić w cenie 1000 – 1500 zł. Mniej więcej taką kwotę musimy przeznaczyć na fotel stacjonarny z niższej półki – jeśli chcemy zainwestować w lepszy produkt ceny zaczynają się od 3 000 zł. Jest kolejny argument potwierdzający finansowe korzyści stojące za działalnością mobilną.

Oprócz sprzętu oraz fotela na liście zakupów znajduje się kilka innych niezbędnych akcesoriów. Omówię niektóre z nich, weryfikując ich przydatność.

Z racji dojazdowego charakteru usług nie warto poddawać się zakupowym szaleństwom. Gabinety stacjonarne mają na tym polu zdecydowanie większy wybór. Wyposażenie gabinetu mobilnego musi zostać ograniczone do rzeczy naprawdę przydatnych oraz łatwych w przenoszeniu. Na rynku są dostępne lampy – lupy na stolik w wersji mini, lub tzw. Clip, które mocuje się do blatu. Koszt takiej lampy to ok 100, maksymalnie 200 zł. Jest to produkt warty zakupu jeśli oczywiście dodatkowe oświetlenie jest niezbędne przy wykonywanych przez nas zabiegach.

Wapozon również występuje w wersji przenośnej, osobiście jednak uważam, że metoda ta odchodzi do lamusa i jest wypierana przez coraz bardziej nowoczesne produkty rozpulchniające. W naszej szerokości geograficznej większość kobiet posiada cerę naczynkową, będącą przeciwwskazaniem do zabiegów z użyciem ciepła.

Lepszym zdecydowanie rozwiązaniem jest mobilna wersja darsonvala – jest to lekki sprzęt zajmujący niewiele miejsca, przydatny do delikatnego rozgrzewania oraz przede wszystkim odkażania skóry .

W kwestii kosmetyków dobrym pomysłem są niewielkie pojemności. Jest to oczywiście mniej ekonomiczne rozwiązanie, aczkolwiek korzystniejsze przy transporcie. Warto również zaopatrzyć się w kuferek na przenoszenie produktów i akcesoriów niezbędnych do wykonania zabiegu.

Pozdrawiamy, Pczk.com.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.