Opublikowano:: pt, Paź 16th, 2015

Metody działania headhuntera

Zawód headhuntera jest bardzo wymagający i niewątpliwie tylko niektórzy dobrze sprawdzą się na tym stanowisku. Osoby pracujące na ów stanowisku, są różnie postrzegane przez społeczeństwo, co wynika stąd, iż jednemu łowca specjalistów zrobi wielką przysługę, innemu zaś, może bardzo pokrzyżować plany.

tie-690084_1280

Portale networkingowe

Żeby znaleźć specjalistów, spełniających określone wymagania pracodawcy, headhunterzy bardzo często wykorzystują zasoby Internetu. Nie da się ukryć, iż współcześnie pełni on rolę m.in. bazy danych i ogromnej, międzynarodowej książki adresowej. Poza namiarami, poszukują w sieci także dodatkowych informacji o swoim „celu”, ale bywa i tak, że tą drogą nie uda im się znaleźć wszystkiego, czego potrzebują. Wówczas uciekają się do innych metod, nie zawsze do końca uczciwych np. dzwoniąc, bądź osobiście odwiedzając aktualne miejsce pracy poszukiwanego specjalisty.

Ćwiczenia, scenki, zadania

Pracodawcy coraz częściej zatrudniają headhunterów również w celu przeprowadzenia rekrutacji. Spotkania kwalifikacyjne nie mają jednak charakteru zwykłej rozmowy. Zwykle wywiad kompetencyjny wzbogacony jest różnego rodzaju zadaniami, ćwiczeniami praktycznymi czy odgrywaniem scenek, które łączą się z przyszłymi obowiązkami firmowymi kandydata. Czasem aplikant musi przejść dodatkowo testy psychologiczne. Wszystkie etapy są tak opracowane, by ujawnić jak najwięcej cech charakteru i zbadać faktyczne kompetencje pretendenta. Jest to doskonały sposób, by poznać wady i niedociągnięcia, które zostały zatajone.

Testy i charakter pisma

W niektórych przypadkach przeprowadzane są również testy psychometryczne. Ta metoda pozwala ocenić, jak duże istnieje prawdopodobieństwo, że dany kandydat mógłby zachować się nieetycznie względem swojego pracodawcy. Badane są najróżniejsze skłonności – od tych, do korzystania z służbowych artykułów biurowych w celach prywatnych, aż po skrajnie nieuczciwe zachowania, jak kradzieże czy oszustwa. Dobrym sposobem zbadania wiarygodności aplikanta jest także analiza jego charakteru pisma. Jak twierdzą psychografolodzy w ten sposób można poznać nawet do 250 cech osobowości. W naszym kraju z takich metod korzysta część agencji państwowych.

Event recruiting

Coraz większą popularność zdobywają wydarzenia tzw. „event recruitingi” finansowane przez pracodawcę, a przygotowywane specjalistów. Najczęściej są to swojego rodzaju zawody sportowe, jednak ich głównym celem nie jest wcale sprawdzenie kondycji fizycznej kandydatów, a wnikliwa analiza ich osobowości. W tym miejscu warto jednak nadmienić, iż powszechnie uważa się, że pracownicy uprawiający jakiś sport, rzetelniej wywiązują się ze swoich obowiązków, lepiej znoszą sytuacje stresowe, a także mają lepsze relacje ze współpracownikami.

Pozdrawiamy, Integra-consulting.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.