Opublikowano:: pon, Gru 14th, 2015

Kolor ma znaczenie!

Choć utarło się, iż kolory to przede wszystkim domena kobiet, coraz częściej wykorzystuje się ich właściwości w marketingu. Jak wynika z wnikliwych psychoanaliz przeprowadzanych przez specjalistów, barwy mają ogromny wpływ na człowieka. Mogą one bowiem oddziaływać na nasze samopoczucie, nastrój, pobudzać bądź zmniejszać apetyt a nawet decydować o dokonywanych wyborach. Posiadając taką wiedzę, specjaliści zajmujący się reklamą umiejętnie wykorzystują ich właściwości. Przykładowo, światło o czerwonej barwie aż o 12% przyspiesza podejmowanie decyzji, niż inne rodzaje oświetlenia. Co więcej ciepłe kolory szybciej przykuwają uwagę konsumenta, niż te w zimnych odcieniach.

Czarny

colored-pencils-175263_1280Powszechnie kojarzony jest ze śmiercią, mrokiem bądź złem, jednak w marketingu postrzegany jest jako elegancki, prestiżowy i tajemniczy. Jest chętnie wybierany w różnych dziedzinach, gdyż dobrze komponuje się właściwie z każdym innym kolorem, a ryzyko, że klient straci zaufanie do marki, jest znikome. Często na czarne elementy w logo decydują się duże firmy, oferujące bardzo wysoki standard.

Zielony

Wzbudza poczucie bezpieczeństwa i uspokaja. Już kilkanaście minut patrzenia na zieloną barwę wystarczy, by się wyciszyć i opanować nerwy. Kolor ten ponadto łączony jest z płodnością, naturą oraz harmonią. Zwykle wykorzystują go producenci żywności, wyrobów farmaceutycznych, a także produktów mających za zadanie zapewniać człowiekowi bezpieczeństwo.

Niebieski

Na samą myśl o tej barwie, wyobrażamy sobie wodę i niebo, stąd też najczęściej wykorzystuje się ją reklamując asortyment niezbędny do utrzymania czystości lub po prostu – wodę. Niebieski kojarzy się również ze stabilizacją, mądrością i prawdą.

Pomarańczowy

Dodaje energii i wzmaga radość, podobnie jak pobudza apetyt. Z powodzeniem wykorzystywany jest podczas degustacji lub w reklamach jedzenia. Uważany jest za kolor ludzi młodych, pełnych zapału, zaangażowania i determinacji.

Czerwony

Jak wspomniane zostało na wstępie, barwa czerwona bardzo intensywnie oddziałuje na ludzi. Pobudza, dodaje adrenaliny, ale również przywołuje myśli związane z miłością, siłą bądź niebezpieczeństwem. Na kolor ten zwracamy uwagę w pierwszej kolejności, dlatego wszystkie hasła (np. promocja, okazja, gratis), których odbiorca nie może przegapić są właśnie czerwone. Chętnie używają go także producenci gier, napojów energetycznych czy sportowych samochodów.

Żółty

Żółte jest przede wszystkim słońce, a co za nim idzie – ciepło, radość, szczęście i swoboda. Z tego względu odradza się używanie go w przypadku bardzo poważnych, ceniących elegancję i wysoką klasę firm. Najczęściej spotkać można ten kolor na produktach dla dzieci i w biurach turystycznych.

Pozdrawiamy, Extrema.com.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.