Opublikowano:: śr, Lis 18th, 2015

Jesień dla aktywnych

Jesień nie jest łatwym okresem dla organizmu. Niskie temperatury, wiatr, wilgotność czy krążące w powietrzu wirusy, sprawiają, że musimy poszukiwać sposobów na wzmocnienie naturalnej odporności organizmu i walkę ze stresem. Nie ma na to lepszego sposobu niż aktywny wypoczynek. Wiosna i lato to pory roku, w których wiele osób najchętniej podejmuje wysiłek fizyczny. Z kolei jesień i zima to czas ładowania akumulatorów i zbierania niepotrzebnych kilogramów. Nie trzeba się wpasowywać w ten schemat i również jesienią podjąć trud treningów.

pilatesW ten sposób dotlenimy mózg, zapewnimy sobie lepsze samopoczucie i silniejszy organizm. Ale też rzecz jasna zgrabniejszą sylwetkę, dzięki czemu łatwiej będzie podjąć noworoczne wyzwania, a wiosenne zrzucanie kilogramów będzie okupione znacznie mniejszym wysiłkiem. Jednak aby tak się stało potrzebna jest motywacja. Co zrobić, jeśli jej brakuje? Rozwiązaniem może być skorzystanie z oferty wellness i weekend w spa nad morzem.

W takim miejscu otworzy się przed nami wiele możliwości, do których nie mamy dostępu na co dzień. Przykładem może być pilates. Jest to system ćwiczeń wymyślony na początku XX wieku przez niemieckiego sportowca Josefa Humbertusa Pilatesa, który miał na celu rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. Metoda łączy w sobie elementy jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych. W ten sposób przede wszystkim wzmocnimy swoje mięśnie, poprawimy postawę i obniżmy poziom stresu. Urozmaiceniem mogą być ćwiczenia modelujące, które są połączeniem ćwiczeń aerobowych z elementami pilates, które lepiej rozwijają i modelują mięśnie.

Inna propozycja to gimnastyka z piłkami i tubingami. Tego rodzaju zajęcia z wykorzystaniem dużych gumowych piłek, mają na celu wyeliminowanie obciążeń osiowych kręgosłupa i stabilizowanie oraz wzmacnianie stawów. Dzięki ćwiczeniom polegającym na balansowaniu ciała za pomocą piłek dochodzi do wzmocnienia wielu partii mięśniowych i modelowania sylwetki. Wspomniane tubingu to gumowe ekspandory, które w jeszcze większym stopniu zwiększają stymulację mięśni.

Trening funkcjonalny może odbywać się indywidualnie lub grupowo. To całkowicie innowacyjne podejście do kwestii treningu: odejście od ogólnie znanych ćwiczeń izolowanych, często stosowanych w kulturystyce, na rzecz funkcjonalności ćwiczeń – czyli ich użyteczności imitującej ruchy codziennego życia.

Zajęcia w wodzie mogą być dostosowane do rodzaju schorzenia i stanu fizycznego osób biorących w nich udział. Dzięki temu Aqua_Aerobicsodciążymy stawy, wzmocnimy siłę mięśni, a także wydolność oddechową i krążeniową. Aquaerobic likwiduje stres, poprawia nastrój i udoskonala sylwetkę. Dzięki temu, że ćwiczenia są wykonywane w wodzie w równym stopniu obciążony jest cały układ kostno-stawowy, dzięki czemu wzrasta wytrzymałość organizmu i zwiększa się siła mięśni. Interesującą propozycją jest też aquabike – nowoczesne spojrzenie na rower. Skupia w sobie wszystkie zalety jazdy na rowerze i ćwiczeń w wodzie przy jednoczesnym odrzuceniu negatywnych skutków wynikających z uprawiania tych sportów.

Nordic walking, czyli tzw. spacer nordycki lub marsz z kijkami jest ciekawą, przyjemną i atrakcyjną formą aktywności fizycznej i spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu. Nadaje się zarówno dla seniorów, jak i najmłodszych. Zajęcia nordic walking w Kormoran Wellness Medical Spa prowadzą tylko licencjonowani instruktorzy certyfikowani dyplomem. Zachęcamy do jesienno-zimowej aktywności!

Pozdrawiamy, Kormoran-rowy.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.