Opublikowano:: czw, Lut 19th, 2015

Jak zwiększyć konwersję w swoim sklepie internetowym?

Sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest wiele. Optymalizacja strony, unikalny opis produktu, dopracowanie koszyka. Co jednak, gdy już wszystko zostało zrobione?

Na początek odpowiedz sobie na pytanie: „Czy na pewno zrobiłem wszystko, aby ludzie zaglądali do mojego sklepu on-line?”. Jeżeli odpowiedź jest twierdząca, powinieneś przeczytać ten tekst do końca.

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego mimo promocyjnej kwoty produktu i wielu odwiedzin Twój koszyk jest bardzo często porzucany? Badania przeprowadzone przez firmę SeeWhy pokazują, że aż 53% wszystkich konsumentów po opuszczeniu koszyka nie wraca na tą samą stronę w ciągu 28 dni. Inne badanie pokazuje, że między dodaniem produktów do koszyka, a sfinalizowaniem transakcji nie może minąć więcej niż 19 godzin.

Jak więc sprawić, by użytkownik faktycznie zakupił oferowane przez nas produkty? Jednym z elementów znacznie podnoszących konwersję w e-commerce jest tzw. livechat. Livechat, w zależności od branży może przyjąć różną nazwę – Wirtualny Urzędnik dla strony Urzędu Skarbowego czy ZUS-u, a Wirtalny Doradca to oprogramowanie dedykowane np. dla sklepu z częściami samochodowymi. Zapewne myślisz sobie, że tego typu rozwiązania widziałeś już wielokrotnie i nie mają one większego sensu.

„W pełni zautomatyzowane narzędzie tylko odstrasza. Na pewno nie zachęca do zakupu produktu.” – Tak można przczytać na forach. Takie jest też zdanie wielu właścicieli biznesów e-commerce.

Jak jest naprawdę? Czy live chat powinien znaleźć się na Twojej stronie?

  • Aż 44% konsumentów w USA uważa czat na żywo za jedną z kluczowych funkcji strony e-commerce
  • 38% respondentów badania eMarketer.com przyznało, że dokonało zakupu właśnie dzięki czatowi na żywo
  • Wskaźnik ukończenia transakcji był o 138% wyższy wśród konsumentów, którzy korzystali z czatu na żywo

Z livechata korzystają nie tylko niezdecydowani klienci, ale także Ci, którzy nie mają możliwości wykonania telefonu (np. pracownicy biurowi, open-space, etc…).

Jedynym sposobem, aby przekonać się o skuteczności tego rozwiązania jest zainstalowanie chata na swojej stronie. Instalacja trwa niecałe 2 minuty i poradzi sobie z nią dosłownie każdy. Pierwszy miesiąc jest oczywiście darmowy. Klient zamawiający chat na żywo na swoją stronę nie jest zobligowany do dalszego korzystania z narzędzia.

livechat

Dlaczego warto skorzystać z livechata od InteliWise?

  • InteliWise uplasował się w czołowej 10-ce dostawców oprogramowania wg raportu Forrester Research
  • Dla wszystkich klientów InteliWise zorganizował ponad 18 mln rozmów bez zaangażowania fizycznych operatorów
  • InteliWise to jedyna polska firma działająca w Dolinie Krzemowej w Kaliforni, eksportująca polską technologię
  • InteliWise posiada amerykański patent technologiczny
  • Firma współpracuje z: Media Markt, AXA, Ministerstwo Gospodarki, Saturn, NC+, Liberty Direct
Wyświetlono 1 Komentarz
Wyraź swoją opinię
  1. Kryspin napisał(a):

    Korzystamy, polecamy mimo iż to nie e-commercowy biznes

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.