Opublikowano:: pt, Lut 5th, 2016

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – fotografia wizerunkowa

Jeśli firma – niezależnie od reprezentowanej branży – pragnie zaistnieć w sieci, zwracając na siebie uwagę potencjalnych Klientów, powinna nie tylko zainwestować w przejrzystą stronę internetową, ale również w profesjonalną sesję wizerunkową. Wizerunek firmy w Internecie to w tym momencie coraz istotniejszy element w długofalowej strategii marketingowej firmy. Oczywiście pod warunkiem, że jakość zdjęć nie będzie pozostawiała wiele do życzenia. Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Zdają sobie z tego sprawę fotografowie, którzy wykorzystują w swojej pracy wieloletnie doświadczenie, bazując na znajomości drugiego człowieka. Potrafią wydobyć z niego naturalność.

3125858756_3b4558d679_zSesja biznesowa, którą możemy podziwiać na okładkach uznanych magazynów, to efekt wielogodzinnej pracy nie tylko fotografa, ale także stylistów czy wizażystów. Osoba przedstawiona na fotografii reprezentuje zarówno siebie, jak i firmę. Otrzymuje obraz człowiek sukcesu, który później widnieje na plakatach reklamowych, banerach czy na stronie internetowej. Jeśli firmie zależy na budowaniu wizerunku wiarygodnych pracowników, wtedy lepszym rozwiązaniem jest postawienie na tzw. fotografię korporacyjną, która zakłada, że na zdjęciu znajdzie się większa grupa prezesów czy pracowników. W ten sposób zaufanie u swoich Klientów budują przede wszystkim kliniki, banki czy kancelarie prawne.

bart1Przedstawienie firmy w dobrym świetle nie wystarczy, żeby przeciągnąć na swoją stronę niezdecydowanych. Należy pamiętać, że obraz w wysokiej jakości potrafi czynić cuda. Bywa, że jest mocniejszą kartą przetargową niż wielogodzinne negocjacje czy przekonywanie Klienta. Fotografia reklamowa to skuteczne narzędzie, które efektownie przedstawia nie tylko sam produkt, ale również wnętrze (na zdjęciu) czy wydarzenie.

Bardzo ciekawym manewrem jest usuwanie na zdjęciu manekinie, prezentując konkretny model sukienki, spodni, koszuli czy garsonki. Zbędne elementy mogłyby zaburzać całą koncepcję. Jest to lepsze rozwiązanie, niż położenie ubrania płasko.

Profesjonalny fotograf powinien czuć wizję całego przedsięwzięcia, zapoznać się z całą kampanią reklamową, aby jego element doskonale do niej pasował. Wyciąga esencję z każdego fotografowanego obiektu, maskując wszelkie niedoskonałości. Powinien być przygotowany na sytuację kryzysową, zwłaszcza podczas sesji w plenerze. Dlatego musi być uzbrojony w sprzęt różnej maści, aby otrzymać zdjęcie idealne, które przyczyni się do zwiększenia sprzedaży, wpisze się w profil firmy i oczekiwania Klientów.

Pozdrawiamy, Ncstudio.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.