Opublikowano:: pon, Lut 15th, 2016

Idealna komunikacja wewnętrzna

Komunikacja wewnętrzna jest pojęciem dość szerokim. Mówimy tutaj bowiem o komunikacji pracowniczej, która jednocześnie staje się wewnętrznym public relations. Dziś ma ona coraz większe znaczenie. W małych firmach pracownik na co dzień ma kontakt ze swoim szefem. Co za tym idzie, wszystkie informacje przekazywane są werbalnie. Duże korporacje, z wieloma siedzibami to już zupełnie inna sprawa.

typing-849807_960_720Pojęcie komunikacji wewnętrznej jest proste. Chodzi tutaj przecież o takie zarządzanie firmą, które generuje odpowiednie postawy pracowników. Poprzez aktywną komunikację z pracownikiem każdego szczebla pracodawca może wpłynąć na sytuację wewnętrzną firmy. Zmieni się zaangażowanie pracowników, motywacja do pracy, zwiększy się lojalność czy identyfikacja z firmą. Wszystko dzięki kilku podstawowym zabiegom, które łączą w sobie elementy zarządzania, teorii organizacji, public relations, zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu.

Podstawowym i niejednokrotnie jedynym zadaniem narzędzi komunikacji wewnętrznej jest przedstawianie nadchodzących zmian. Dzięki temu pracodawca osiąga idealny przepływ informacji, wiadomość bowiem dotrze do każdego pracownika. Jednak nowoczesna komunikacja wewnętrzna to już nie tylko tablica ogłoszeń umieszczona na korytarzu. Dziś jest to system znacznie bardziej skomplikowany, ale za to sprawniejszy.

Aktualnie do komunikacji wewnętrznej wykorzystuje się tablice informacyjne, intranety, mailing czy biuletyny. Istnieje jednak wiele innych rozwiązań. Na wewnętrzny wizerunek firmy wpływają również imprezy firmowe. Jest tak dlatego, że to one integrują pracowników najbardziej. Pozwalają się wyrwać z codziennego trudu pracy, będąc przy tym swego rodzaju gratyfikacją.

Większe firmy stosują także firmową gazetkę, radio, newslettery, broszury czy elementy digital signange.

Nowoczesne firmy coraz częściej wykorzystują Systemy Cyfrowej Komunikacji Wewnętrznej. Jest to wewnętrzna firmowa sieć zdalnie zarządzanych ekranów. Są one połączone przy wykorzystaniu internetu lub wewnętrznej sieci LAN. Decydując się na takie rozwiązanie, praktycznie nic nie ogranicza inwestora. W skład systemu mogą wchodzić wysokiej jakości ekrany plazmowe lub LCD, ekrany dotykowe, videowall czy kioski multimedialne.

System daje możliwość kontroli wyświetlanej treści. Decyzja o komunikatach zależy od kryteriów określonych przez inwestora. Z reguły zależy to od miejsca wyświetlania oraz odbiorcy treści. Dostosowanie komunikatów do konkretnej grupy docelowej pozwala na zwiększenie wpływu oraz zaangażowania pracowników.

Każde, nawet małe przedsiębiorstwo powinno zadbać o komunikację wewnętrzną w swojej firmie. Jest to jeden z najprostszych sposobów na polepszenie przepływu informacji w firmie.

Pozdrawiamy, Nanovo.tv

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.