Opublikowano:: wt, Gru 23rd, 2014
Firma | Przez gazeta

Filmy korporacyjne – co to jest?

Filmy korporacyjne pojawiają się coraz częściej w ofertach profesjonalnych firm reklamowych, a zapotrzebowanie na nie wciąż wzrasta. Zastanawiasz się, po co duże korporacje, które nie powinny narzekać na brak reklamy, inwestują w filmy korporacyjne? Odpowiedź jest prosta: umacniają w ten sposób swoją pozycję wewnątrz firmy, ale również na zewnątrz. Ponadto, realizują w ten sposób szereg celów – indywidualnie dopasowanych do prowadzonej działalności.

Zadaniem filmu korporacyjnego jest zaprezentowanie firmy, wytwarzanych przez nią produktów oraz oferowanych usług, a także motywowanie sprzedaży. Idealnie nadają się do komunikacji wewnątrz firmy, w dużym stopniu wspomagają także działy public relations. Bardzo dobrze sprawdzają się podczas szkoleń i sympozjów w firmie, poszerzając wiedze pracowników o miejscu pracy. Są jednak przede wszystkim fantastycznym sposobem na to, aby w krótkim czasie przemycić dużą ilość ważnych informacji na temat firmy. Jest to ważne z kilku względów. Po pierwsze, następuje ocieplenie wizerunku, który poprzez treści zbyt sztampowe, wpływał na tworzenie bariery pomiędzy korporacją, a jej klientem oraz niską wiarygodność przekazu. Po drugie, treść filmu może znacznie podnieść zaufanie inwestorów – obecnych oraz przyszłych. Po trzecie, zachęca młode i zdolne osoby do wstąpienia w korporacyjne szeregi.

Przed realizacją

Przed realizacją filmu, należy dokładnie określić wszelkie cele naszego projektu. Należy zdefiniować target, a więc grupę docelową, znaleźć i dopasować odpowiedni rodzaj przekazu, styl oraz estetykę. Powinna ona pasować do Twojej branży, ale także nawiązywać estetycznie do firmy. Jeżeli nie wiesz, jaki efekt ma wywołać film, musisz to dokładnie przemyśleć. Tylko stawiając przed filmem korporacyjnym dokładnie określony cel, jesteś w stanie zrealizować go w stu procentach. Jeżeli to wszystko zostało już przygotowane, można wziąć się do dzieła.

O czym film korporacyjny?

Główny temat filmu korporacyjnego, powinien być ściśle związany z pomysłem i celami, które chcesz zrealizować. Film może dotyczyć samej firmy; historii oraz struktury, może dokumentować spotkania integracyjne pracowników, przedstawiać nowe produkty i usługi. Film ten można zrealizować również w formie reportażu z ważnego firmowego wydarzania, relacji np. z konferencji, albo targów. Trzeba pamiętać, że film ten ma na celu nie tylko przedstawiać osiągnięcia firmy oraz jego historię, ale powinien także reklamować i kreować wizerunek

Częste pułapki w filmach korporacyjnych

Niekonsekwencja pomiędzy treścią a obrazem, wydaje się jednym z największych problemów filmów korporacyjnych tworzonych w Polsce. Bardzo często można zauważyć dużą rozbieżność pomiędzy bardzo bogata narracja typu: Jesteśmy najlepsi, Jesteśmy liderem na rynku, Nasze produkty cechują się najwyższą jakością na rynku, a na przedstawionych obrazach wcale nie widzimy tej „doskonałości”. Jeżeli w filmie uda się wyeliminować utarte slogany i hasła reklamowe, a zachwycić jakością obrazu, minimalizmem i pomysłem oraz wartościami w postaci symboli, przekazanych w sposób niedosłowny i nie nachalny, można stwierdzić, że film korporacyjny jest naprawdę udany.

W naszym kraju, choć filmy korporacyjne są coraz częściej stosowane, nie należą jeszcze do tych, z najwyższej półki. Zapewne minie jeszcze kilka lat, aż nauczymy się tworzyć filmy angażujące emocje widza, a jednocześnie nie tworzyć treści pretensjonalnych, które raczej odstraszają niż przyciągają uwagę. Musimy się jeszcze wiele nauczyć, ale wszystko idzie w dobrym kierunku, który wyznaczają młode, szybko rozwijające się firmy reklamowe.

Potrzebujesz profesjonalnego filmu korporacyjnego? – www.krotkieformy.pl

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.