Opublikowano:: czw, Gru 17th, 2015

Digital Signage czyli nowy poziom reklamy

Żyjemy w świecie cyfrowym. Najnowsze technologie otaczają nas każdego dnia i w każdym momencie naszego życia. Sen? Nic z tych rzeczy! Przecież nawet wtedy koło łóżka leży smartfon. Jednak czy ktoś kiedyś zastanawiał się nad poszczególnymi technologiami wykorzystywanymi w marketingu? Być może pojawią się takie jednostki. Warto mówić o takich rzeczach, bo dostrzeganie ich pozwoli na docenienie starań poszczególnych inwestorów.

Nazwa Digital Signage niewielu mówi cokolwiek. Jednak w świecie marketingu określany jest jako Digital out-of-home, czyli „cyfrowym wyjściem z domu”. Wielu specjalistów stosuje także nazwę digital merchandising. Najprościej jednak można określić to jako jeden z wielu elementów komunikacji cyfrowej z odbiorcą.

Wśród całej palety możliwości, jakie daje Digital Signage można zaliczyć wiele elementów. Zintegrowana forma zarządzania systemem obejmuje różnego rodzaju wyświetlacze elektroniczne. Tam wyświetlane są nie tylko reklamy, ale i ciekawe informacje czy wiadomości ze świata.

Opisywana technologia to ultranowoczesne narzędzie marketingowe. W rękach odpowiednich specjalistów możne zdziałać naprawdę wiele. Jak można znaleźć w różnego rodzaju definicjach, jest to instalacja o charakterze informacyjno-reklamowym. Cały system opiera się na różnego rodzaju nośnikach elektronicznych. Jakich? Przede wszystkim monitory, projektory, wyświetlacze. Dodać do tego można również infokioski, czytniki kodów kreskowych czy różnego rodzaju monitory informacyjne.

Co wyróżnia to rozwiązanie? W przeciwieństwie do typowych nośników reklamy tutaj otrzymujemy unikatową możliwość natychmiastowej zmiany treści. Nie chodzi tutaj jedynie o poprawę błędów, ale całkowitą zmianę wyświetlanego materiału. Zmiana billboardów w całym kraju to kilkudniowe przedsięwzięcie. Zmiana ich na monitorach to zaledwie kilka kliknięć. Co ważniejsze, dzięki Digital Signage nie musisz ograniczać się jedynie do materiałów statycznych. W tym wypadku, system prezentować może również animacje, spoty czy prezentacje.

Instalacja składa się z kilku istotnych elementów. Podstawą jest serwer. Dodatkowo niezbędny jest komputer, który służy do zarządzania treściami. System rozsyła jedną informację do poszczególnych lokalizacji, które są do niego podłączone. Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu treść jest automatycznie publikowana na wybranych nośnikach. Każda lokalizacja musi posiadać swój własny odtwarzacz. Zwykle jest to komputer dostosowany do wymagań systemu. Dzięki temu każda lokalizacja uzyskuje możliwość wprowadzania własnych zmian. Co ciekawe, istnieje możliwość zainstalowania wyświetlaczy interaktywnych. W takiej sytuacji odbiorca stanie się uczestnikiem pokazu.

Rozwiązanie niezwykle skuteczne, a przy tym naprawdę ciekawe. Wszystko dzięki zastosowaniu kilku innowacyjnych rozwiązań.

Pozdrawiamy, Nanovo.tv

Wyświetlono 1 Komentarz
Wyraź swoją opinię
  1. GlobeIT.pl napisał(a):

    Bezapelacyjnie Digital Signage jest technologią przyszłości :) Teraz już raczej mało zwraca się uwagę na nieruchome plakaty wiszące na ulicach. Billboardy też specjalnie nie przykuwają uwagi. Szczególnie, jeśli nie są interesujące i nie przykuwają uwagi. Co innego, jeśli plakat jest interaktywny i zachęca odbiorcę do jakiegoś działania – gry, przerobienia fotografii czy jeszcze czegoś innego. Dziś interaktywność i innowacyjność to podstawa dobrego marketingu i reklamy :)

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.