Opublikowano:: pon, Gru 1st, 2014
Moto | Przez gazeta

Czy Toyota zdetronizuje marki niemieckie?

W bieżącym roku odnotowano w Polsce kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży nowych samochodów. Pewną rolę odegrało tutaj okienko podatkowe, trwające do kwietnia. Jednak nawet po tym okresie, sprzedaż utrzymywała się na poziomie o dziesięć procent wyższym, niż w roku ubiegłym. Wzrost odnotowano zarówno w kategorii samochodów, kupowanych przez klientów indywidualnych, jak i firmy.

Co kupowali klienci indywidualni?

Marki niemieckie są wciąż bardzo popularne na rynku. Prym wiodą samochody z grupy Volkswagena – takie jak Skoda Octavia, Skoda Fabia i Volkswagen Golf. Z aut niemieckich chętnie kupowane były także Ople. Corsa, jak podaje serwis moto.pl, sprzedała się w liczbie 4 125 sztuk, a Opla Astrę kupiło 4 149 klientów.

Opel posiada ugruntowaną pozycję na polskim rynku, a na wzrost sprzedaży miała na pewno także wpływ spójna kampania reklamowa w mediach. Wciąż chętnie kupowanym samochodem jest Ford Focus, którego sprzedano ponad pięć tysięcy sztuk. Nowością jest silny wzrost pozycji Toyoty, której kompaktowe modele zdobywają popularność wśród młodych, nieźle zarabiających mieszkańców miast. Nowa Toyota Auris trafiła do ponad pięciu tysięcy klientów, a co ciekawe prawie dwadzieścia procent z nich wybrało model z silnikiem hybrydowym.

Jakie samochody wybierają właściciele firm?
Skoda Octavia, Fabia i Rapid z homologacją ciężarową to modele, które kupowane były najczęściej w okresie trwania ulgi podatkowej, a więc do końca kwietnia. Jednak samochody spod znaku Volkswagena są wciąż popularne, a firmy dla swoich pracowników kupują także Passaty oraz Skody Superb. Świetna pozycja Volkswagena na rynku polskim trwa nieprzerwanie od wielu lat.

Duże znaczenie odgrywają tutaj korporacje, które kupują limuzyny dla wyższej kadry managerskiej. Korporacje lubią także wyposażać swoich pracowników w Fordy Focusy oraz Ople – Insygnia i Astra. Rynek aut dostawczych przeżywa prawdziwą rewolucję, związaną ze zmianami regulacji dotyczących ochrony środowiska.

Nowoczesne dostawczaki dla firm usługowych, wśród których najpopularniejsze były do tej pory Mercedesy Sprintery, Iveco i samochody francuskie – będą musiały przejść poważne zmiany. Ciekawie wygląda oferta spod znaku Nissana i Toyoty, ponieważ koncerny japońskie najszybciej zareagowały na nowe wymogi ochrony środowiska. Toyota odnotowuje duży wzrost sprzedaży w segmencie biznesowym. Klienci dla swoich firm coraz częściej wybierają modele, takie jak Auris czy Aventis w wersji kombi.

Jak można sfinansować zakup samochodu dla firmy?

Właściciele firm mają do wyboru znacznie szerszą ofertę finansowania nowego samochodu. Przedsiębiorca nie musi kupować auta na własność, ale wypożyczyć je w ofercie leasingowej. Leasing jest umową cywilnoprawną, którą zawiera właściciel pojazdu (leasingodawca) z użytkownikiem pojazdu, który zobowiązany jest do opłacania rat leasingowych. Szczegółowe warunki umowy leasingowej mogą różnić się między sobą, dlatego warto dokładnie przyjrzeć się ofertom rynkowym, na przykład na stronie: http://www.rl.com.pl/.

Firmy chętnie korzystają z leasingu, ponieważ daje on wymierne korzyści. Wiele rodzajów wydatków, związanych z eksploatacją auta, można zaliczyć do kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, w zależności od rodzaju umowy.

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.