Opublikowano:: wt, Lut 17th, 2015

Chrapanie jako choroba

Pierwszą rzeczą, nad którą należy się zastanowić, chcąc wszcząć walkę z chrapaniem jest nasz styl życia. Najczęstszą przyczyną jest nieodpowiedni sposób, w jaki żyjemy. Zanim udamy się do lekarza, warto zmienić kilka złych nawyków, które mogą być odpowiedzialne za dolegliwości związane z zaburzeniem snu.

Pozycja podczas snu

Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest spanie na wznak. Gdy jest to nasza ulubiona, bądź najczęstsza pozycja, w której śpimy, należy spróbować ją zastąpić inną, by podczas snu język nie mógł opadać ku tyłowi. Najlepszym pomysłem w tym przypadku byłoby kładzenie się na boku, na materacu dobrej jakości. Być może to wystarczy i nie będzie konieczne sprawdzanie, czy inne sposoby na chrapanie są skuteczne.

Jeśli jednak zmiana nawyku spania nic nie dała, lub chrapanie pojawia się tylko czasami, należy zwrócić uwagę, czy nie jest ono związane ze spadkiem odporności organizmu. Czasem się zdarza, że głównym czynnikiem powodującym chrapaniem jest niewyleczony katar, zapalenie zatok lub powiększone migdałki,, zmuszające do oddychania ustami, zamiast nosem.

poduszka zapobiegająca chrapaniu

Odpowiednia poduszka

Odpowiednio dobrana poduszka może się okazać zbawienna w walce z uciążliwymi dźwiękami. Wybierając taką, która prawidłowo podpiera głowę szyję i kręgosłup podczas snu, może się zdarzyć, iż w dużym stopniu wpłyniemy na regenerację organizmu i pozwolimy mu w większym stopniu odpocząć.

Rezygnacja z używek

Skuteczne sposoby na chrapanie to również rezygnacja z wszelkiego rodzaju używek, w tym z papierosów, których szkodliwe składniki utrudniają w znacznym stopniu wydobywanie się powietrza z płuc. Warto także ograniczyć picie alkoholu, a na pewno darować go sobie dwie godziny przed snem, gdyż powoduje wiotczenie mięśni gardła i języka.
Obniżenie wagi ciała

Otyłe osoby chrapią częściej i głośniej, więc jeśli się zaliczasz do ich grona – przejdź na dietę. Wszelakie ćwiczenia nie dość, że poprawiają samopoczucie, to i również napięcie mięśni, co może być kluczem do szczęścia w walce z chrapaniem.

Przygotowanie się do snu

Warto również odpowiednio przygotować sypialnie przed snem. Optymalne jest utrzymywanie temperatury w okoli 18 – 21 stopni Celsjusza, a idealna wilgotność powietrza oscyluje w granicach 40 – 60 procent. Częste wietrzenie pomieszczenia jest zbawienne w zapobieganiu wysuszania się błony śluzowej.

Odpowiednie leki

Sposoby na chrapanie nie ograniczają się jedynie do domowych metod. W aptekach można znaleźć mnóstwo sprayów do rozpylania w gardle, listki przyklejane do podniebienia, a laryngolog może chirurgicznie skorygować skrzywiona przegrodę nosową czy też wyeliminować problem z przerośniętymi migdałkami.

Moja lista to nie spis wszystkich sposobów na chrapanie, warto więc zainteresować się  możliwymi alternatywami. Wszystkich zainteresowanych pogłębieniem swojej wiedzy zapraszam do przeczytania artykuły który stanowił inspiracje dla tego tekstu: http://www.female.pl/artykul/16992-sposoby-na-chrapanie

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.