Opublikowano:: wt, Lip 1st, 2014

Biznes. Jak budować długotrwałe relacje?

Biznes nie funkcjonuje w próżni, a produkt czy usługa nawet najwyższej jakości nie ma racji długotrwałej sprzedaży, jeśli nie zadba się o niezwykle istotne kwestie. Jedną z nich jest budowanie, a następnie podtrzymywanie długotrwałych relacji z klientem. Jak to robić?

Nie tylko prawidłowe, ale dobre relacje z klientem to podstawa funkcjonowania biznesu odnoszącego sukces. Aby firma mogła realizować zamierzone cele, na każdym etapie powinna zadbać o poprawne kontakty. Ale to nie wszystko. Wielu handlowców uważa, że proces nawiązywania długotrwałych relacji można porównać do wchodzenia w związek o charakterze romantycznym. Jak to działa?

gadzety

 

Po pierwsze atrakcyjność interpersonalna.

 

Osoba kontaktująca się z klientem lub kontrahentem powinna być pewna siebie i komunikatywna.

Dobrze, gdy jest charyzmatyczna, ale w żadnym wypadku nie może być protekcjonalna. Nie małą rolę odgrywa tu wygląd. Przedstawiciel firmy powinien wyglądać nienagannie, schludnie i reprezentatywnie.

 

Po drugie rozpoznawanie potrzeb.

 

Zdolność rozpoznawania potrzeb to jedna z najistotniejszych umiejętności w życiu prywatnym każdego z nas. Nie inaczej jest w biznesie. Osoba kontaktująca się z klientem lub kontrahentem powinna bardzo uważnie słuchać i prawidłowo zadawać pytania. Dlaczego? Umiejętna identyfikacja potrzeb, a następnie ich nazwanie znacznie ułatwia dopasowanie produktów czy usług. Warto postawić na aktywne słuchanie oraz prawidłowe odczytywanie niewerbalnej mowy ciała.

 

Po trzecie „prezenty”.

 

Wszyscy lubimy dostawać prezenty. Miłe, nawet drobne podarunki, mają znaczący wpływ na kształtowanie pozytywnych skojarzeń oraz długotrwałych relacji. Jak wykorzystać je w biznesie?

Tu wkraczają gadżety. W zależności od typu relacji firma ma do wyboru całą paletę możliwości. Od drobnych upominków jak kubek, długopis czy kalendarz po ekskluzywne zegarki, etui na tablet, teczki, kosze piknikowe czy spinki do koszuli. „Możliwości jest wiele, ale jedno jest pewne: estetyczne gadżety z logo firmy pomagają nawiązywać i podtrzymywać długotrwałe relacje. Nie tylko budują miłe skojarzenia, ale dodatkowo pozytywnie wzmacniają pożądane zachowania.” – mówi przedstawiciel firmy NajtanszeGadzety.pl .

 

Po czwarte odpowiedni język.

 

Odpowiedni język w przypadku kontaktów z klientami to jeden z czynników wpływających na sukces sprzedaży. Fachowa wiedza i obszerna znajomość produktu to nie wszystko. Tu liczy się umiejętny przekaz informacji, atrakcyjne przedstawienie i zdolności negocjacyjne.

Skomentuj artykuł

UWAGA: Komentarze obraźliwe i spam, nie będą zatwierdzane.